העיצומים יתחדשו? פערים בין האוצר להסתדרות המורים

בדיון שהתקיים היום בין המזכ"לית יפה בן דוד לממונה על השכר באוצר נטען כי עלו דרישות של האוצר - משינוי לוח החופשות ועד חוזה אישי למורים מצטיינים. גורם המעורב במשא ומתן אמר כי הייתה פגישה קשה מאוד. ההערכה היא שבהסתדרות המורים מתכוונים לשוב לצעדים ארגוניים לרבות שביתה

זמן צפייה: 02:26

מבוי סתום: הסתיים להיום (שני) הדיון במו"מ בין הסתדרות המורים למשרד האוצר במסגרת דרישות המורים להעלאת שכרם. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד נפגשה בבית ההסתדרות בתל אביב עם הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן. גורם המעורב במשא ומתן אמר כי הייתה פגישה קשה מאוד.

בדיון היום לא הצליחו לגשר על הפערים בין האוצר להסתדרות המורים. באוצר הציעו שכר של 8,600 למורה מתחיל, יפה בן דוד דורשת 10,500 תוספת כוללת של 8 מיליארד שקלים במסגרת ההסכם. באוצר טוענים כי מדובר בסכום מופרך ובמיוחד בתקופת בחירות.

בנוסף, הועלו היום בדיון דרישות של האוצר: שינוי לוח החופשות, חוזה אישי למורים מצטיינים, הקלה באפשרות לפטר מורה ע"י מנהל בעת הצורך. בכל בנושאים הללו - לא נרשמה התקדמות במשא ומתן.

הדיון הבא בין הצדדים נקבע מראש ליום חמישי הקרוב, היום האחרון ללימודים, ובינתיים לא נקבע דיון נוסף. ההערכה היא שבהסתדרות המורים מתכוונים כעת לשוב ולהיאבק באמצעות צעדים ארגוניים.