דליפת הבגרות: "אחרי שסיימנו נאלצנו להיבחן שוב"

לאחר שאתמול דלפו שאלוני הבגרות במתמטיקה ל-3 יחידות, במשרד החינוך יצאה הוראה על ביטול כלל השאלונים, ועל החלפתם בטפסים חדשים

בגרות מתמטיקה תלמידים מחברת כיתה. אילוסטרציה
בגרות במתמטיקה | צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

אתמול (שני) פורסם כי שלושה שאלונים מבחינת הבגרות במתמטיקה ל-3 יחידות במגזר הערבי דלפו זמן קצר לפני הבחינה ובוטלו. בעקבות הדליפה, הוחלט במשרד החינוך להחליף את השאלונים גם בערבית וגם בעברית - החלטה שיצרה בלבול רב בקרב התלמידים והבוחנים כאחד. בפוסט שכתב תלמיד כיתה י"ב מבית הספר שער הנגב בדף הפייסבוק של שר החינוך נפתלי בנט, טוען התלמיד כי כתוצאה הדליפה, נאלצו התלמידים לשוב לבית הספר לאחר שנבחנו, לגשת מחדש לבגרות בטופס מחודש שהוציא משרד החינוך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"בשעה 15:30, אני וחבריי נכנסים לכיתה לבחינה במתמטיקה ומתחילים את הבחינה", כתב התלמיד דורון דור בדף של שר החינוך. "בסביבות השעה 17:00, לקראת סוף הבחינה ולאחר שתלמידים רבים הגישו את הטופס, אני מגיע לבוחנת על מנת להגיש את הטופס וחבריי שסיימו את הבגרות חוזרים לכיתה ואומרים כי הבגרות בוטלה ושאנחנו צריכים לעשות בגרות חדשה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

דור הסביר כי בעקבות ההודעה על הבחינה מחדש נוצר בלבול רב בקרב התלמידים וגם מצד הבוחנים, שלא ידעו מה לעשות. "לאחר חצי שעה מגיעים השאלונים החדשים שאותם היינו אמורים לעשות במקור ומגישים לנו אותם לעשות את הבגרות במתמטיקה מהתחלה. כן כן, בשעה 17:30, לאחר שסיימנו את הבגרות (או ככה לפחות חשבנו), מגישים לנו בגרות חדשה ואומרים לנו שהבגרות שעשינו מבוטלת - ושהבגרות הזו היא הבגרות האמיתית שאותה אנו צריכים לעשות".