אחרי חמישה ימים: הסתיימה שביתת מעונות היום

ארגוני המעונות הגיעו להסכמה עם שרת הכלכלה ושר האוצר והחליטו כי מחר יחזרו המעונות לפעול כרגיל. ברביבאי: "מברכת על הגעה להסכמות, אני מחויבת להמשיך ולעסוק בנושא"

מחאת המטפלות מול משרד האוצר
מחאת המטפלות מול משרד האוצר | צילום: מחאת המטפלות

ארגוני מעונות היום הודיעו היום (חמישי) כי לאחר חמישה ימים הסתיימה שביתת מעונות היום. זאת לאחר שהושגו הבנות בין שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ויו"ר ארגוני מעונות היום.

בין הצדדים סוכם על מתווה העלאת שכר למטפלות בפעימה ראשונה - שייחתם בימים הקרובים, ויפתח משא ומתן נרחב יותר. מארגוני מעונות היום והמטפלות נמסר כי "לאחר מאבק ארוך הובלנו את הממשלה לקבל אחריות על הגיל הרך. מלוא המשאבים יוקצו למחנכות-מטפלות . העלנו על סדר היום הציבורי והפוליטי את החשיבות החינוך לגיל הרך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>
דיווח: מצרים תאפשר הקלות במעבר רפיח – ואף ייצוא מהרצועה

טקסס: שופט פדרלי חסם את אפשרויות אכיפת חוק ההפלות

מחקר: הסיכון לדלקת בשריר הלב לאחר חיסון קורונה – נמוך מאוד

הגרומים יפנו לוועדה המשותפת למשרדי האוצר והכלכלה שם תיערך בדיקה בה יבחנו כלל הטענות של הארגונים לגבי פערי תעריפים ועלויות, לרבות שכר, תקנים, רגולציה ועוד, שאינן נכללות בתעריף הנוכחי.

שרת הכלכלה מסרה כי "לאחר מאמצים רבים שנעשו בחודשים האחרונים על ידי משרד הכלכלה ומשרד האוצר, אני מברכת על הגעה להסכמות בנושא מעונות היום ועל סיום השביתה. כעת יוכלו לשוב לעבודה עשרות אלפי הורים והמטפלות ימשיכו בעבודתם המסורה והחשובה. אני מחויבת להמשיך ולעסוק בנושא".