סערה במשרד החינוך: "בקשות השרים גובלות בעבירה על החוק"

פרסום ראשון: במהלך ישיבה מצומצמת של מנהלי מחוזות במשרד החינוך ובכירי המשרד, התלוננו המנהלים כי השר יואב קיש והשר הנוסף במשרד חיים ביטון ביקשו לשחרר מורים לאירועים חריגים, מעבר לחופשות המוגדרות בחוק, למשל להילולות בקברי צדיקים. עוד ביקשהשרים את הסמכות להעביר תלמידים בין מוסדות לימודים. "ניסיון לסייע למקורבים"

זמן צפייה: 02:00

פרסום ראשון: בישיבה סגורה של בכירי משרד החינוך התפתח חיכוך בין הנוכחים, סביב בקשות חריגות של השרים במשרד - יואב קיש וחיים ביטון. בימים האחרונים האווירה בצמרת משרד החינוך מורכבת, כאשר מצד אחד קיים חשש מפני הכיוון שאליו השרים החדשים יקחו את המערכת, כיוון שכרגע לא ברור. מצד שני, ישנה תחושה שאין מישהו שמבין מספיק מבחינה מקצועית את המערכת בשדרה הניהולית החדשה ויכול לנווט אותה.

כשזה ברקע, אתמול במהלך ישיבה מצומצמת של מנהלי מחוזות במשרד ומנכ"ל משרד החינוך החדש, הורגשה מתיחות מסוימת כשכמה ממנהלי המחוזות התלוננו על בקשות חריגות שמגיעות מלשכות השרים. לטענת אותם בכירים מדובר בבקשות שגובלות בעבירה על החוק.

שר החינוך יואב קיש ושר נוסף במשרד החינוך ח''כ חיים ביטון
שר החינוך יואב קיש ושר נוסף במשרד החינוך ח''כ חיים ביטון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לדוגמה, הועלתה בקשת השרים לשחרר מורים לחופשות מעבר לאלו המוגדרות בחוק, למשל לאירועים כמו הילולות צדיקים כאלו ואחרות. דוגמה אחרתך היא בקשות להעביר תלמידים ממוסדות שהם לומדים בהם למוסדות אחרים. זה יכול להיראות כמו ניסיון לסייע למקורבים, אבל יש מי שחושבים שמדובר בטעות תמימה של מתחילים, שנובעת מחוסר הבנה של המערכת. כך או אחרת, מנהלי המחוזות הביעו חשש מפני חוסר השליטה בפדגוגיה של המנהלים החדשים במשרד.

תגובת משרד החינוך לפרסום: "מדובר ברכילות חתרנית שאין בה מן האמת. הישיבות עם מנהלי המחזוות ענייניות ומקצועיות מאוד. לגופו של עניין, כל בקשה מועברת ללשכת המנכ"ל ומטופלת בהתאם לנהלים ברורים".