בשל גל החום: בוטלה זמנית חובת עטיית מסכות בבתי הספר

שר הבריאות אדלשטיין אישר שלא לחבוש מסכות בזמן השרב הכבד. עד סוף השבוע, כל עוד לא נוצרת התקהלות - אין חובה לחבוש מסכות גם במרחב הציבורי. "גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו"

זמן צפייה: 04:08

מגפת הקורונה: שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין אישר הלילה (שלישי) לבטל זמנית, עד סוף השבוע, את חובת עטיית המסכות בכיתות ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות.

"יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה - אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו", אמר אדלשטיין. "נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסיכות כאשר אין התקהלות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"זה היה מרחץ דמים": הישראלי שהואשם בעוקץ מכונות ההנשמה מדבר

עוד הכבדה בעומס החום: השרב הכבד מגיע לשיאו

שגריר ישראל בארה"ב: צריך לספח לפני הבחירות – ביידן עלול לנצח

חזרה ללימודים בצל הקורונה
חזרה ללימודים בצל הקורונה | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול חזרו בתי הספר לפעול במתכונת מלאה תחת הגבלות הקורונה, וכבר היו הורים שאיימו להפסיק את הלימודים בשבוע הקרוב. הסיבה: חובת עטיית המסכות בכיתות ד'-י', וזאת תחת השרב הכבד שתוקף אותנו בימים האחרונים.

בהרצליה ובאלפי מנשה הודיעו כי הם משהים את הלימודים עד שההנחיות ישונו או עד שהטמפרטורות ירדו מעט. בתל אביב העבירו את האחריות למנהלים, כך שכל מנהל הוא זה שיחליט אם לקיים לימודים או לא – ואכן, כמה תיכונים החליטו כי לעת עתה לא יתקיימו מחר לימודים.

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

"משמונה בבוקר עד שתיים בצהריים היינו צריכים להיות עם מסכות", סיפרה מאיה עזרן, תלמידת כיתה ז' בחוף אשקלון. "זה היה ממש חם ולא נוח. לא היה פשוט". "בקושי אפשר להתרכז", הוסיפה ליה וולקוביץ', תלמידת כיתה ו', ערד. "זה משפיע בצורה מאוד משמעותית ואני מקווה שזה יבוטל".

יאיר צורי, תלמיד כיתה ה' בחוף אשקלון, סיפר: "אחרי עשר דקות עם המסכה, לכולם היה חם. הזענו. ביקשנו להדליק מזגן ולא יכולנו כבר להיות עם המסכה. היה קשה".