הגיל הרך עובר לידי משרד החינוך: "מותאם לצורכי הילד בכל שלבי החינוך"

שרת החינוך שאשא-ביטון הציגה יחד עם שרי האוצר והכלכלה את הרפורמה שבמסגרתה האחריות על הגיל הרך תעבור למשרד החינוך. הרפורמה תכלול הכפלת תקני הפיקוח, הכשרות ובניית 180 מעונות יום חדשים: "מהלך היסטורי"

זמן צפייה: 02:36

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הציגה הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים בכנסת את הרפורמה של מעבר הגיל הרך למשרד החינוך. שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי לקחו חלק במסיבת העיתונאים. במסגרת במהלך, החינוך בגיל הרך יועבר לאחריות משרד הבריאות לאחר שהיה תחת משרד הכלכלה.

"המטרה היא לאפשר למערכת החינוך ליצור רצף חינוכי ומערכתי מגיל לידה ועד גיל 18, המותאם לצורכי הילד בכל שלבי החינוך, הגדילה וההתפתחות שלו", אמרה שרת החינוך. "כמו כן, הוא יאפשר למשרד החינוך לחזק את התשתיות של מיומנויות וידע כבר בגיל הרך, ולצמצם פערים חברתיים בשלבים המוקדמים ביותר, עוד טרם כניסת הפעוט לגן הילדים ולבית הספר. המעבר אף מהווה השלמה לחוק הפיקוח על מעונות היום וחוק המצלמות".

הרפורמה כללה כמה שינויים כולל תוספת של 240 מיליון שקלים. בין היתר הוכפלו תקני הפיקוח ונוספו עוד 100 בקרים חיצוניים לשם ביצוע אכיפה ובקרה. בנוסף, ימונה ממונה לגיל הרך בכל רשות מקומית ותורחב מעטפת הליווי והבקרה על מסגרות היום.

כמו כן יוקצו הכשרות, הדרכות וליווי לצוותים הטיפוליים-חינוכיים במעונות היום. בין היתר יינתן קורס בהיקף של 220 שעות בתחום הטיפול והחינוך, קורס של 22 שעות בנושא עזרה ראשונה, קורס של 14 שעות בנושא התנהלות בטוחה ו-4 שעות הדרכה פדגוגיות וליווי מקצועי בתוך מעון היום.