יו"ר מרכז השלטון המקומי: "יבוטלו העיצומים של ארגון המורים"

לאחר חילופי דברים בין חיים ביבס ליו"ר ארגון המורים רן ארז, ביבס הבטיח למורים תמיכה במשא ומתן מול משרד האוצר - ובתגובה לכך הסכים ארז לבטל את העיצומים עליהם הכריז בתחילת השבוע

זמן צפייה: 00:26

לאחר חילופי דברים בין חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ורן ארז, יו"ר ארגון המורים הלילה (שישי), ביבס הבטיח תמיכה במאבק הצודק של המורים מול משרד האוצר. בתגובה לכך, ארז הסכים לבטל את העיצומים עליהם הרכיז בתחילת השבוע, והמורים יחזרו לתת ציונים, יחלקו תעודות סיום, ישתתפו במסיבות סיום ויעבדו אחרי הלימודים.

במכתב שנשלח מטעם מרכז השלטון המקומי נכתב: "למרבה הצער, משלא נענות פניותיך הלגיטימיות, הכריז הארגון על עיצומים שמטרתם להתריע על התעלמות זו. עם זאת, וככל שיש צדק בנקיטת צעדי מחאה, וככל שאנו תומכים במאבקכם הצודק, אני פונה אליך בשם יו"ר מרכז השלטון המקומי מר חיים ביבס, ומבקש לבטל את העיצומים המשבשים את אירועי סיום שנת-הלימודים בלבד, בכללם: כתיבת תעודות וחלוקתן, והשתתפות במסיבות סיום וטקסים".

בתגובה ענה ארז למרכז השלטון המקומי: "פניתי לחברי הנהלת ארגון המורים בבקשה לאשר את המבוקש על ידך, ואכן הנהלת ארגון המורים החליטה הערב להיעתר לבקשת מרכז השלטון המקומי ולבטל את העיצומים הנוגעים לכתיבת התעודות וחלוקתן ולאפשר השתתפות באירועי סוף השנה".

משרד החינוך הגיש הבוקר לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים את הבקשה להוצאת צווי מניעה לארגון המורים. במשרד החינוך הבהירו כי "יו"ר ארגון המורים אינו יכול לנקוט בעיצומים בנושאים פדגוגיים, ובוודאי כאשר הרפורמה אינה פוגעת בתנאי השכר של המורים במקצועות המח"ר (מורשת, חברה ורוח), ואף לא בהיקף שעות ההוראה. המשרד שב ומדגיש כי הוא תומך ויקדם כל מהלך להעלאת שכר המורים".

יו''ר ארגון המורים, רן ארז
יו''ר ארגון המורים, רן ארז | צילום: משה שי, פלאש 90

"אנו תקווה", הוסיף ארז, "שחרף ההתנהגות האחראית של ארגון המורים, משרדי החינוך והאוצר יתעשתו ויחדלו מהפגיעה האנושה בשכר המורים ותנאי עבודתם ויעלו כנדרש, את מערכת החינוך ואת עובדי ההוראה המאיישים אותה לראש סדר העדיפות הלאומי בישראל. לאור האמור הבוקר, נודיע לציבור המורים לחדש לאלתר את מתן הציונים וההשתתפות באירועי סוף השנה".

שלשום ארז הוציא מכתב למורים ולמורות, בו הוא קורא לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב במשבר של ארגון המורים מול משרדי האוצר והחינוך. "המאבק שלנו הוא מאבק על תנאי העבודה והשכר שלנו, מורי החינוך העל יסודי, מאבק על זכותנו להשתכר בכבוד ולשמור על מעמדנו כבעלי מקצוע המכבד את בעליו", כתב ארז.

"כפי שעדכנתי אתכם, למרות שההסכם הקיבוצי פג, משרדי החינוך והאוצר אינם מקיימים עמנו מו"מ לקראת חתימה על הסכם שכר חדש, ופועלים כמי שמערכת החינוך, בכלל ומורי ישראל, בפרט בתחתית סדר העדיפויות", הסביר במכתבו, ולא חסך בביקורת כלפי שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון: "המאבק שלנו נועד גם למנוע את ניסיונותיה של שרת החינוך לפגוע אנושות בתנאי העבודה והשכר של המורים במעמדנו המקצועי אליו הוכשרנו במשך שנים רבות של ל ימודים ועבודה קשה ומסורה.", הוסיף ארז.