רקטור אונ' בן גוריון: "מזמין את הסטודנטים להצטרף ליום השיבוש"

במכתב שנשלח לכלל הסטונדטים כותב הרקטור כי "בחקיקה המקודמת ע"י הקואליציה יש סכנה ממשית לא רק לעתיד הדמוקרטיה בישראל", וקורא לכלל המוסדות להשכלה גבוהה להודיע שבמידה והחקיקה תימשך - תושבת בלא הגבלת זמן הפעילות האקדמית

אוניברסיטת בן גוריון
הפגנה באוניברסיטת בן גוריון | צילום: מחאת הסטודנטים

רקטור אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, פרופ' חיים היימס, שלח הערב (ראשון) מכתב לכלל הסטונדטים באוניברסיטה, בו הוא מזמין אותם להשתתף ב"יום השיבוש" שייערך ביום חמישי הקרוב - וקורא ליתר מוסדות להשכלה גבוהה להודיע שבמידה וחקיקת המהפכה המשפטית תימשך - תושבת הפעילות במוסדות בלא הגבלת זמן.

"סנאט אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מחזק את ידי נשיא המדינה על הצגת 'מתווה העם' המבקש להציע נתיב הסדרה ליחסים החוקתיים בין הרשויות בישראל", נכתב, "סנאט האוניברסיטה רואה במתווה המוצע נקודת מוצא לדיון ציבורי ופוליטי היכול למנוע את הפגיעה החמורה בדמוקרטיה כפי שהיא באה לידי ביטוי בחקיקה המקודמת כעת ע"י הקואליציה וההידרדרות האפשרית למלחמת אחים".

"בחירתם של חברי הקואליציה לבטל במהירות ובבוטות את מתווה הנשיא מצביע על כוונותיהם הכוללות איום ממשי על המשך קיומה של מדינת ישראל ברוח ערכי מגילת העצמאות. אנו מבקשים ומבקשות להדגיש כי בחקיקה המקודמת ע"י הקואליציה יש סכנה ממשית לא רק לעתיד הדמוקרטיה בישראל, אלא גם לעתיד ההשכלה הגבוהה שהיא אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים והתרבותיים המשמעותיים של המדינה".

Whatsapp Image 2023 03 18 At 1
צעדת הלפידים בתל אביב | צילום: רויטרס

"אין אקדמיה חופשית ומשגשגת ללא דמוקרטיה ליברלית איתנה. הפגיעה במערכת המשפט תאפשר התערבות פוליטית בכל תחומי החיים האקדמיים: בחלוקת תקציבים, במינוי הנהלות, ביטול או צמצום החופש האקדמי, ובהתערבות בתכני הלימוד והמחקר".

פעילי מחאת הסטודנטים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב
פעילי מחאת הסטודנטים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב | צילום: מחאת הסטודנטים

לסיכום כתב הרקטור: "על רקע הסכנות העומדות לפתחנו, סנאט אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מזמין את כלל קהילת האוניברסיטה להצטרף ליום השיבוש שיתקיים ביום חמישי שבו נביע את מחויבותנו לערכיה הדמוקרטיים של מדינת ישראל ולחופש האקדמי שמכוחו אנו פועלים. סנאט האוניברסיטה קורא לור"ה ולכל המוסדות להשכלה גבוהה להצטרף ליום זה. בנוסף, סנאט האוניברסיטה קורא לור"ה ולכלל המוסדות להשכלה גבוהה להודיע שבמידה והחקיקה תימשך והצעות החוק הקשורות למערכת המשפט יובאו לקריאה שנייה ושלישית, תושבת, בלא הגבלת זמן, הפעילות במוסדות להשכלה גבוהה".