הממשלה תצביע: ביטול הקפסולות בכיתות ד'; גלנט צפוי להתנגד

השר אדלשטיין יביא לאישור ועדת הקורונה מתווה שגיבש משרד הבריאות בשיתוף עם הנהגת ההורים הארצית. בשלב הראשון, יבוטלו הקפסולות בכיתות ד' וכעבור עשרה ימים - גם בכיתות ה'-ו'

זמן צפייה: 02:33

שר הבריאות יולי אדלשטיין יביא היום (חמישי) לאישור ועדת השרים לקורונה מתווה לביטול הקפסולות בבתי הספר, אשר גיבשו בכירי משרד הבריאות בשיתוף הנהגת ההורים הארצית. על פי התוכנית החדשה - ששר החינוך יואב גלנט צפוי להתנגד לה, הקפסולות בכיתות ד' יבוטלו באופן מיידי, וכעבור עשרה ימים הן יבוטלו גם בכיתות ה'-ו' - זאת בתנאי שרמת התחלואה לא תעלה.

על פי המתווה החדש תלמידי כיתות ז'-י' יכולו לעבור בין ארבעה קפסולות - במקום בין שתיים כפי שנהוג כיום, מה שיאפשר לתלמידים לעבור בין יותר מגמות. בנוסף לכך, בכל מערכת החינוך תבוטל החובה בהצהרת הורים ומדידת חום בכניסה לבית הספר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלושה נערים נפצעו מירי ברהט: 2 מהם במצב קשה

צפירה ואירועי זיכרון: ישראל מרכינה ראש לזכר 6 מיליון הנרצחים

סוריה טוענת: ישראל תקפה סמוך לדמשק – ארבעה חיילים נפצעו

חזרה לבית הספר בימי קורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

שר החינוך, כאמור, צפוי להצביע נגד המתווה. בד בבד, הנהגת ההורים ביקשה לפתוח באופן מיידי גם את כיתות ה'-ו' ולא להמתין עשרה ימים. עם זאת, יש לציין כי ביטול הקפסולות בכיתות ד' יפנה מורים וכיתות לתלמידי כיתות ה'-ו'.

"חינוך הוא הדבר החשוב ביותר ואנחנו עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון לתלמידים", אמר אדלשטיין. "יש לזכור שמלבד כיתות י"א-י"ב, התלמידים אינם מחוסנים וחובה עלינו להגן על בריאותם. אני מודה להנהגת ההורים ולבכירי משרד הבריאות על המתווה המצוין שגיבשו לטובת כלל תלמידי ישראל".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

אמש אישרה הממשלה שורת הקלות נוספות בהגבלות: מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח הורחבה ל-100 בני אדם, אולם בשטח סגור ההגבלה נותרה על 20 משתתפים. תפוסת הקהל באיצטדיונים הורחבה ל-10,000 איש, ובאולמות סגורים - עד 40% תפוסה ו-4,000 בני אדם.