יפה בן דויד: "המשבר בחינוך לא נפתר - אבל הדימום נעצר"

אחרי שאיום השביתה הוסר, מזכ"לית הסתדרות המורים התראיינה ל"אלמוג בשישי" והתייחסה להסכם שנחתם ולמשא ומתן עם האוצר. "לא ניצחנו את משרד האוצר. כולנו ניצחנו. גם עובדי ההוראה, גם המורים וגם שרת החינוך. גם לליברמן היה יד בדבר"

זמן צפייה: 10:30

אחרי שבועות שבהם אלפי הורים עקבו בדאגה אחרי האיום בשביתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, ואחריו המשא המתן והפיצוץ במו"מ, המתקפות נגד שר האוצר אביגדור ליברמן ונגד פקידי האוצר, שאותם אף כינתה בעבר "רמאים ושקרנים", יום לפני פתיחת שנת הלימודים - הגיע ההסכם המיוחל, והסתדרות המורים, משרד החינוך והאוצר הגיעו להסכמות והתלמידים חזרו לבית הספר. המורים קיבלו תוספות שכר משמעותיות והואוצר קיבל "שקט" לפחות עד לשנת 2026.

הערב (שישי) התראיינה בן דויד התראיינה ל"אלמוג בשישי" והתייחסה להסכם שנחתם ולמשא ומתן עם האוצר. "לא ניצחנו את משרד האוצר, כולנו ניצחנו", אמרה בן דויד, "גם עובדי ההוראה, גם המורים, גם שרת החינוך שמההתחלה הייתה שותפה למאבק ותמכה במורים למרות ההכפשות והלחצים". לטענתה, גם לשר האוצר ליברמן היה יד בדבר: "הוא נתן לאנשי המקצוע לנהל את המשא ומתן בצורה מאוד מקצועית".

ליברמן, שאשא-ביטון ובן דוד
ליברמן, שאשא-ביטון ובן דוד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בן דויד התייחסה להתבטאויותיה נגד האוצר במהלך המשא ומתן, והכחישה שקראה להם רמאים ושקרנים: "אמרתי שהם תידרכו ולא תמיד בצורה אמינה. היה לחץ מאוד גדול, כל המדינה ראתה את ההכפשות והלחץ שאני עברתי. שום יו"ר ארגון אחר לא עבר את מה שעברתי. ומה חטאתי? שנאבקתי".

בן דויד התייחסה גם להעלאות השכר שהביא ההסכם, ולשיפור במערכת החינוך אליו לא התייחסו במשא ומתן. "אני נלחת על הסכם שכר, זה נדבך אחד וחשוב. יש עוד הרבה דברים שצריך לטפל בהם במערכת החינוך. נושא המצוינות נשאר, אנחנו בעד מצוינות ומעודדים אותה. השאלה היא הדרך - לא יכול להיות שהאוצר יקבע איך משרד החינוך צריך לפעול", גרסה המזכ"לית.

מזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון
מזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דוד ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

על שיתוף הפעולה עם שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה בן דויד: "היא הייתה לצד צוותי ההוראה, לא לצידי. מה שסייע רבות הוא ששרת החינוך וגם מנכ"לית משרד חינוך הן שתיהן נשות מקצוע שבאו מהשדה החינוכי, נשים אמיצות ואמיתיות ובאו ושיקפו את האמת באנחנו צעקנו".

לבסוף, טענה בן דויד כי המשבר במערכת החינוך לא הסתיים, אבל לדבריה הסכם השכר סייע בפתרונו: "נעצר הדימום הקשה שהיה והנטישה הגדולה שמשיכה להתרחב. עכשיו צריך לטפל בצפיפות, באלימות, וגם בתקנון להורים - כיצד להתנהל מול צוותי ההוראה".