אלף הורים בפנייה לשר החינוך: "הרחק את אבי מעוז מהילדים שלנו"

על רקע מינויו של יו"ר מפלגת נעם לסגן שר האחראי על "הרשות לזהות יהודית לאומית", הורים ממאות בתי ספר ברחבי הארץ יצאו בקריאה משותפת נגד התוכנית להפוך אותו ל"שומר הסף של החינוך הממלכתי": "מעשה בלתי הגיוני ובלתי מוסרי"

אבי מעוז
יו"ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה מאלף הורים לתלמידים ממאות בתי ספר ברחבי הארץ פנו היום (שני) לשר החינוך יואב קיש בתגובה למינוי של יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, לסגן שר במשרד ראש הממשלה האחראי על "הרשות לזהות יהודית לאומית", וכתבו: "לא נשתף פעולה עם המלשינון וציד המכשפות של מעוז". בנוסף, הם מסרו כי ככל שמשרד החינוך יישתף פעולה עם החרבת מערכת החינוך, הם לא יהססו לנקוט צעדים חריפים יותר, לרבות השבתת המערכת.

במכתב ששלחו ההורים לשר החינוך קיש צויין: "לא ייתכן שאדם כמו אבי מעוז, שתפיסת עולמו הגזענית, החשוכה, המיזוגינית וההומופובית הפוכה ב-180 מעלות מתפיסתם של הורי החינוך הממלכתי, יקבל דריסת רגל בבתי הספר הממלכתיים ויקבע אילו תכנים יילמדו ולא יילמדו בכיתות".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, ההורים טענו במכתבם כי "הפעלת מלשינון בחסות משרד החינוך היא צעד מקארתיסטי שיזרע פחד בקרב מורים ותלמידים", והוסיפו כי "ללא אמון הדדי וחופש פעולה, הצוותים החינוכיים יידרשו לחשוב פעמיים לפני כל ניסיון לפעול בצורה יצירתית או לחנך את התלמידים לפי עולמם הערכי, וייאלצו לפעול תחת דיכוי וצנזורה". לסיום נכתב: "באווירה כזו לא יכול להתקיים חינוך אמיתי".

אבי מעוז
יו''ר נעם אבי מעוז | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עו"ד איתמר קרמר, מנהל משמר החינוך הממלכתי, מסר: "משרד החינוך חייב למנוע כל כניסה וכל השפעה של אבי מעוז והמלשינון לתוך כיתות הלימוד של ילדינו בחינוך הממלכתי. הכנסת אדם המבקש לכפות את ערכיו על מערכת החינוך הממלכתית בישראל היא מעשה בלתי הגיוני ובלתי מוסרי. ביום שלישי הקרוב נשיק ביחד עם ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה וח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד את שדולת משמר החינוך הממלכתי בכנסת, ובהמשך תוגש הצעת החוק לתיקון המחדל שבמסגרתו החינוך הממלכתי חשוף לפגיעות של גורמים חיצוניים שעוינים אותו ואת ערכיו".

ח"כ מעוז מסר בתגובה: "לאור מאות פניות של הורים מרחבי הארץ ללשכתו של סגן השר מעוז, הוא מתכוון להקים מערכת שקיפות. לא פיקוח, לא מעקב ולא התערבות בתכני הלימוד. אלא מערכת שתשקף להורים את התכניות החיצוניות שילדיהם לומדים בבתי הספר. אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר ולכן לא ברור מדוע ישנם אנשים המתנגדים לכך או פוחדים מכך שתהיה שקיפות להורים".