בדרך לשביתה? רן ארז: "לסמוטריץ' יש הזדמנות להתעלות על עצמו"

לקראת פגישת המו"מ מחר, שבה ישתתף לראשונה גם שר החינוך קיש, אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז - אחרי שהבהיר בריאיון לחדשות 13 ש"תהיה שביתה ב-100%" - כי שר האוצר "יכול למנוע זאת". בכיר במשרד החינוך: "סמוטריץ' מנע את ההתקדמות להסכם"

זמן צפייה: 01:59

שישה ימים נותרו עד 1 בספטמבר, אך נראה כי יו"ר ארגון המורים רן ארז נחוש להשבית את הלימודים בתיכונים. היום (שבת) הוא אמר בריאיון ל"המטה המרכזי" כי "תהיה שביתה ב-100%" והדגיש כי בארגון המורים "נערכים להשבתה של חודשים". בינתיים, מחר תתקיים פגישה נוספת בנוגע למשא ומתן - שבה ישתתף לראשונה שר החינוך יואב קיש - אך בארגון המורים לא תולים בו את התקווה ומכוונים את עיקר הלחץ לשר האוצר בצלאל סמוטריץ. זמן קצר אחרי הריאיון אמר רן ארז: "מחר לסמוטריץ' תהיה הזדמנות להתעלות על עצמו וללכת לקראת המורים - ובכך למנוע את השביתה והפגיעה במערכת החינוך".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-hamate-hamerkazi-clips-part-2608231957' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='רן ארז: "תהיה שביתה ב-100%"' poster='' kid='1_9k41lxwd' duration='366']

לדברי יו"ר ארגון המורים, "שר החינוך לא יכול להתערב כי אין לו סמכות לתת תוספות שכר או לחתום על הסכמים קיבוציים. כל מה שהוא יכול לעשות זה להגיד שאנחנו צודקים. מי שעומד באמצע הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - שבעצם לא מעוניין לתת".

עוד אמר: "הקמנו 'קרן שביתה' כדי שנוכל לעזור למורים שהם מפרנסים יחידים, או בתי אב שבהם יש שני מורים. נדע לדאוג לכל מי שבמצוקה כלכלית - גם אם השביתה תארך חודשים".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים הוסיף: "אני רוצה לומר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: מערכת החינוך הרוסה, היא הולכת ומידרדרת. חסרים 20% מתקני המורים, ורבים אחרים מלמדים מקצועות שהם לא אושרו ללמד; דוחסים תלמידים לכיתות כדי להתגבר על חוסר במורים. מורים רצים לשלם אלפי שקלים על שיעורים פרטיים, ופתאום נוצרים בישראל בתי ספר חצי-פרטיים - ששם ההורים יכולים לשלם; ובתי ספר שבהם ההורים לא יכולים לשלם. מערכת החינוך צריכה להדאיג כל אזרח והורה. אנחנו הפתרון, לא הבעיה".

תלמידים בבית ספר תיכון (אילוסטרציה)
תלמידים בבית ספר תיכון (אילוסטרציה) | צילום: רוי אלימה, פלאש 90

עוד אמר רן ארז כי "במשך שנה וחצי ניסינו לדבר יפה, בנועם ובשקט. משרד האוצר מזלזל ולא מתייחס אלינו - ולכן לא נותרה אף אפשרות אחרת מלבד מאבק כדי להציל את המערכת". יו"ר ארגון המורים ציין כי שוח עם שר החינוך יואב קיש, ואמר כי הוא "מגלה רצון טוב, אבל זה לא מספיק. אני פונה לראש הממשלה: כששר החינוך לא יכול, ושר האוצר לא רוצה - אתה חייב להתערב

בכיר במשרד החינוך וגורם באוצר אמרו לחדשות 13 כי "אנשי האוצר היו מוכנים להוסיף עוד כמה מאות מיליונים, אבל סמוטריץ' בלם את המהלך הזה וכיוון לפתיחת השנה בתיכונים אחרי החגים".