עשה תרגיל מסריח: נוסע השאיר בנתב"ג תיק ובו פרי טרופי - וננזף

מפקחי משרד החקלאות חשו בצחנה הנודפת מתיק שהושאר ללא פיקוח בנמל התעופה - וגילו בו את פרי ה"דוריאן", הידוע בריחו העז והלא נעים. הפרי הועבר להשמדה בשל החשש מפגיעה בגידולים מקומיים

התיק שהשאיר אזרח הודי בנתב"ג, ובו הפרי "דוריאן"
התיק שהשאיר אזרח הודי בנתב"ג, ובו הפרי "דוריאן" | צילום: משרד החקלאות

תיק שחור ובו הפרי הטרופי דוריאן, הידוע לשמצה בשל ריחו העז והלא נעים, הושאר על ידי פח אשפה באולם הכבודה בטרמינל 3 בנתב"ג. מפקחי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות גילו את התיק כתוצאה מהצחנה שנדפה ממנו, ולאחר בדיקה מול חברת התעופה, נמצא כי הוא שייך לאזרח הודי המועסק בארץ - שבחר להשאירו מאחור מחשש שיגלו אותו המפקחים וכלבי הגישוש שלהם.

מפקחי המשרד יצרו קשר עם בעל התיק והזהירו אותו פן יחזור על המעשה, והפרי הועבר להשמדה. משרד החקלאות הגיב למקרה ומסר כי הכנסת הפרי עלולה להוביל לחדירת מזיקים שאינם קיימים בישראל, שביכולתם לפגוע בגידול המקומי, לגרום לנזק בלתי הפיך, ולהכחיד ענפי חקלאות שלמים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הצתת בית הגננת המתעללת: שני חשודים נוספים נעצרו

זעם בקהילת הלהט"ב: "לפטר את פרץ לאלתר"; הערב – הפגנה בת"א

למשך שלוש שנים: הכניסה הראשית לירושלים נחסמת לתנועת כלי רכב

הפרי הטרופי ''דוריאן''
הפרי הטרופי ''דוריאן'' | צילום: Shutterstock

נוסף על כך, קיים איסור בחוק על הכנסת תוצרת צמחית לשטח ישראל ללא אישור של השירותים להגנת הצומח ומשרד החקלאות, וכל ניסיון שכזה מהווה עבירה פלילית.

מקורו של הדוריאן במזרח אסיה, שם הוא מכונה "מלך הפירות". מרוב שריחו חזק ולא נעים מוצבים שלטים בכניסה למקומות רבים ברחבי העולם, בעיקר תאילנד, האוסרים על הכנסתו.

שילוט בתאילנד האוסר על הכנסת הפרי ''דוריאן''
שילוט בתאילנד האוסר על הכנסת הפרי ''דוריאן'' | צילום: מרב לוי