"השמש שקעה": השחקן זבולון מושיאשווילי הלך לעולמו בגיל 52

מושיאשווילי נפטר בבית החולים הדסה עין כרם לאחר מאבק במחלה קשה. הוא זכור במיוחד בזכות תפקידו כששי בסדרה "שמש", ובנוסף היה גם מוזיקאי ושיחק בתיאטרון, בקולנוע ובסדרות נוספות בטלוויזיה. שר התרבות ספד לו: "תרומתו העצומה לעיצוב האמנות והתרבות בישראל תיזכר לעד"

זמן צפייה: 00:22

השחקן זבולון מושיאשווילי הלך לעולמו הלילה (שישי) בגיל 52, לאחר מאבק במחלה קשה. מושיאשווילי זכור במיוחד בזכות תפקידו כששי בסדרה "שמש", ובנוסף הוא שיחק בסרטי קולנוע והיה גם מוזיקאי. הלוייתו תיערך היום ב-14:00 בבית הכנסת הגאורגי בנוף הגליל.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד לו: "הצטערתי לשמוע על לכתו בטרם עת של השחקן זבולון מושיאשווילי. מושיאשווילי גרם לנו לצחוק ולהתאהב בו בסיטקום 'שמש' בשנות התשעים. הוא שיחק בהצגות, סדרות וסרטים, ואף הפיק, ליהק וביים סרטים עצמאיים שזכו לפרסים. תרומתו העצומה לעיצוב האמנות והתרבות בישראל תיזכר לעד".

זבולון מושיאשווילי
זבולון מושיאשווילי

מושיאשווילי נולד בשנת 1972 בעיר כותאיסי שבגאורגיה הסובייטית, וכשהיה בן תשעה חודשים עלתה משפחתו לישראל והתיישבה בנצרת עילית. לאחר שירותו הצבאי למד בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, ועם סיום לימודיו החל לשחק בסרטים קצרים. ב-1997 שיחק בסרט הקצר "עם חוקים" של הבמאי דובר קוסאשווילי, ובמקביל שיחק לצידו של צביקה הדר בסרט "עפולה אקספרס".

לצד הדר הוא גם גילם את התפקיד שהיה מזוהה עמו יותר מכל, כאשר בין השנים 2004-1997 השתתף בסדרה "שמש" בתפקיד ששי שווילי. לאחר מכן המשיך לשחק בתיאטרון, בקולנוע ובסדרות נוספות בטלוויזיה. בשנת 2002 הוציא את הסינגל "צעד קדימה" כדואט עם הזמרת שמרית יפרח, וב-2007 הוציא את הסינגל "תמנה אותי" יחד עם ההרכב "זוריקופ".

באמצע שנות התשעים החל מושיאשווילי ללמוד תורה וקבלה, ובהמשך התקרב לדת והחל לשמור שבת ולהניח תפילין מדי יום. לאחרונה הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם כתוצאה ממחלת הכבד ממנה סבל, והלילה נקבע שם מותו.

זבולון מושיאשווילי לצידה של אורלי ויינרמן בסדרה ''שמש''
זבולון מושיאשווילי לצידה של אורלי ויינרמן בסדרה ''שמש'' | צילום: צילום מסך

צביקה הדר כתב הבוקר בחשבון האינסטגרם שלו: "הכרתי את זבולון כשסיים בי"ס למשחק. בטלוויזיה בפעם הראשונה שלו עשיתי איתו מערכונים בשעשועון "עשינו עסק" בסוף כל פרק. אח"כ בתפקיד שוליית הקוסם בסרט "עפולה אקספרס", והשיא כמובן כשליהקנו אותן לתפקיד האלמותי של ששי ב"שמש". בשנים האחרונות פחות היינו בקשר הדוק, אבל נפגשנו לעיתים כל החבורה וצחקנו על כל כך הרבה חוויות, ואמרנו שבסוף נעשה אולי איזה איחוד. כנראה שלא יקרה בהרכב המקורי. השמש שקעה".

השחקנית גלית גיאת, שכיכבה גם היא לצד מושיאשווילי בסדרה "שמש", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "ואז הגיעה באמצע הלילה הודעה מצביקה הדר. הרבה דברים אני זוכרת מזבולון אבל בעיקר זוכרת איך תמיד היה מחייך תוך כדי צחוק ואומר שהכל דבש גם כשהיה לו קשה. לא נתפס. יהי זכרך ברוך".