השחקן והבמאי הרב אורי זוהר הלך לעולמו בגיל 86

לאחר שעבר אירוע לבבי בביתו בוצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אך בסופן נקבע מותו. זוהר נחשב לאחד מראשוני הסטנדאפיסטים בישראל, ביים כמה מסרטי הקאלט הישראלים, בהם "מציצים", ובשנת 1977 החל תהליך של חזרה בתשובה ופרש סופית מעולם הבידור. הלווייתו תתקיים היום ב-16:00 בירושלים

זמן צפייה: 00:14

מותה של אגדת קולנוע: השחקן, הבמאי והיוצר, הרב אורי זוהר, הלך לעולמו הבוקר (חמישי) בגיל 86, לאחר שעבר אירוע לבבי בביתו ופעולות החייאה ממושכות בוצעו בו, בסופן נאלצו הפרמדיקים לקבוע את מותו. מסע הלווייתו ייצא היום בשעה 16:00 מביתו ברחוב זכרון יעקב בירושלים אל בית העלמין בגבעת שאול.

הסרט אורי זוהר חוזר
אורי זוהר | צילום: יניב ליטון

זוהר נולד בתל אביב בשנת 1935, ונחשב לאחד מראשוני הסטנדאפיסטים בישראל. סרטו העלילתי הראשון היה "חור בלבנה" משנת 1964. מאוחר יותר, בשנות ה-70, יחד עם "חבורת לול", בה היה חבר גם אריק איינשטיין, ביים זוהר כמה מסרטי הקאלט הישראלים, בהם "מציצים", "עיניים גדולות" ו"הצילו את המציל".

בשנת 1976 הוחלט להעניק לזוהר את פרס ישראל בתחום הקולנוע, אך הוא סירב לקבלו בהפגנת אי-סולידריות עם הממסד. בשנת 1977 החל זוהר תהליך חזרה בתשובה, ופרש זוהר סופית מעולם הבידור. שירו הנודע של אריק איינשטיין, "הוא חזר בתשובה", נכתב על אובדנו של זוהר. הוא עבר לישיבת "אור שמח", ולאחר מכן למד גם בישיבת "אדרת אליהו" ואף העביר בה שיעורים.

ניסיונו הקולנועי בא לאחר חזרתו בתשובה לידי ביטוי בבימוי תשדירי הבחירות של מפלגת ש"ס, ובסוף שנות ה-90 הגיש זוהר תוכנית בידור ואירוח בערוץ 1 של רשות השידור.

אורי זוהר
אורי זוהר | צילום: יעקב נאומי, פלאש 90

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד לזוהר: "הרב אורי זוהר היה מגדולי היוצרים בישראל ואבן יסוד בתרבות הישראלית. לאורך השנים היה זוהר ממעצבי הקולנוע הישראלי וסרטיו הפכו לנכסי צאן ברזל אשר נכנסו לכל בית ובית. היו בו שנינות, הומור ויצירתיות יוצאי דופן, ויצירותיו ומורשתו ישארו איתנו".