"לא יודע לעשות כלום חוץ ממוזיקה ומלשיר": התיעוד האחרון של צביקה פיק

בקטע וידיאו שנחשף היום לראשונה מתוך הסרט הדוקומנטרי "כוח צביקה" שעליו עבדו ב-"Yes דוקו", אומר המוזיקאי, הזמר והמלחין שהלך לעולמו השבוע בגיל 72: "אלוהים רוצה שאני אשיר עוד - אז אני שר"

זמן צפייה: 00:36

בסרטון הווידיאו האחרון של צביקה פיק, אשר נחשף היום (שלישי) מתוך הסרט הדוקומנטרי שביים שי להב ל-"Yes דוקו", אמר המוזיקאי, הזמר והמלחין אשר הלך לעולמו בתחילת השבוע בגיל 72: "לא יודע לעשות כלום חוץ ממוזיקה ולשיר. אם אני לא עושה את שני הדברים האלה, זה חבל בשבילי. אני לא מדבר על אנשים אחרים. אלוהים רוצה שאני אשיר עוד. אז אני שר".

צביקה פיק
צביקה פיק | צילום: פלאש 90

פיק, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים, הלך לעולמו ביום ראשון בביתו שברמת השרון, כארבע שנים לאחר שעבר שבץ מוחי. ביום שני הוא הובא למנוחות בבית העלמין החדש ברמת השרון. הוא נטמן בנוכחות מצומצמת של משפחה וחברים לבקשת משפחתו. יואב גינאי, ניקי גולדשטיין וצחי נוי היו בין המספידים בהלוויה.

..צביקה פיק
''כאב המייסד של הפופ הישראלי, כנראה שמעמדו כאייקון תרבות רק ימשיך ויתחזק'' |צביקה פיק | צילום: Moshe Shai/FLASH90

פיק נולד בשנת 1949 בעיר ורוצלב שבפולין בשם הנריק פיק, ובגיל 8 עלה לישראל עם משפחתו. את דרכו המוזיקלית החל בסוף שנות ה-60 בלהקת הקצב "השמנים והרזים" עם הסולן עוזי פוקס, ופרץ לתודעה כאשר נבחר בשנת 1970 לגלם את קלוד, התפקיד הראשי במחזמר שיער.

אלבומו הראשון יצא בשנת 1971, ובין לחניו שהפכו ללהיטים במרוצת השנים נכללים "נאסף תשרי", "אין מדינה לאהבה", "הרקדן האוטומטי", "אני אוהב אותך לאה", "אני הולך לבית שאן", "מרי לו" ו"אהבה בסוף הקיץ". פיק הלחין את המוזיקה לסרטו של אסי דיין "שלאגר" בכיכובם של חברי הגשש החיוור, מתוכו הפך ללהיט "שיר הפרחה" שביצעה עפרה חזה. פיק גם הלחין את "לגור איתו", שביצעה ריקי גל בפסקול הסרט "דיזנגוף 99".

פיק היה נשוי לפזמונאית מירית שם אור, שכתבה את המילים לרוב השירים שלו, ונולדו להם שלושה ילדים, בהן שרונה ודניאלה שהופיעו יחד תחת השם "האחיות פיק". בשנת 2018 נישאה בתו דניאלה לבמאי האמריקני קוונטין טרנטינו. בשנת 1995 התגרשו פיק ושם אור, ובשנת 2004 החל פיק במערכת יחסים עם שירה מנור, הצעירה ממנו ב-36 שנים, ולהם נולדו שני בנים. בשנת 2021 פורסם כי הם נפרדו.