סשה ברון כהן: "בשנות ה-30, פייסבוק היו מקדמים את היטלר"

השחקן תקף בחריפות את המנכ"ל צוקרברג וכינה את הרשת החברתית "מכונת התעמולה הגדולה בהיסטוריה". הוא הוסיף כי בזמן השואה הרשת "הייתה מפרסמת את הפתרון לבעיית היהודים בפרסומות באתר"

זמן צפייה: 02:25

שחקן הקולנוע והטלוויזיה היהודי סשה ברון כהן תקף בחריפות את הרשת החברתית פייסבוק, במהלך נאום בכנס של הליגה נגד השמצה. כהן, שלאחרונה גילם את המרגל הישראלי אלי כהן בסדרה "אלי" ברשת "נטפליקס", אמר כי "אם פייסבוק הייתה קיימת במהלך שנות ה-30 הם היו מפרסמים את הפתרון של אדולף היטלר לבעיית היהודים בפרסומות באתר". הוא אף קרא לרשת החברתית "מכונת התעמולה הגדולה בהיסטוריה".

"אם תשלמו להם מספיק, הם יריצו כל פרסומת פוליטית שתרצו, אפילו אם מדובר בשקר, והם אף יעזרו לכם למקד את הפרסום למשתמשיהם", האשים כהן את הרשת החברתית הפופולרית, והוסיף:  "רק תתארו לעצמכם מה היה עושה יוזף גבלס עם פייסבוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"היהודים הם מתחזים": תקרית אנטישמית ברכבת התחתית בלונדון

סקר: אחד מכל ארבעה אירופים – מחזיק בדעות "אנטישמיות ביותר"

נטע אלחמיסטר בריאיון: "לא מצטערת שפרצתי דרך אינסטגרם"

כהן ניצל את הבמה לתקוף גם את גוגל, יוטיוב וטוויטר ואמר כי "האלגוריתם שלהם מאפשר הפצת 'פייק-ניוז' ותאוריות קונספירציה שמעוררות פחד ובהלה, על מנת לעורר את עניינם של גולשים". כהן האשים את מנכ"לי חברות אלה בכך ש"אכפת להם יותר ממחיר המניות שלהם, מאשר לשמור על הדמוקרטיה", וקרא להם לשנות את מדיניותם כלפי סינון המידע שמתפרסם באתריהם.

את מירב הביקורת שלו בנאומו, שהיה הומוריסטי בחלקו, שמר כהן למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ואף כינה אותו "יוליוס קיסר של ימינו", והתבדח כי "זה מסביר את התסרוקת שלו". כהן האשים את צוקרברג בכך שהוא מסרב להשעות מכחישי שואה מתוך הרשת החברתית.