אחרי השותפות ההיסטורית: משה חוגג והשיח' האמירותי בריאיון

שני הבעלים של בית"ר ירושלים סיפרו לחדשות 13 על הצעד חסר התקדים, השאיפות הגבוהות עבור הקבוצה והמאבק בגזענות: "עלינו להושיט יד ולהראות ל'לה פמיליה' את האור והדרך הנכונה"

זמן צפייה: 02:43

על אף שזה נראה כמו חזון אחרית הימים, השיח' חמד בן חליפה הוא הבעלים השותף של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. "רגע היסטורי לא רק עבור בית"ר ירושלים, אלא גם עבור מדינת ישראל ואיחוד האמירויות", אומר משה חוגג, בעלי המועדון, לחדשות 13: "אני מאמין שביחד נשקיע איפה שצריך, כדי לקחת את בית"ר ולשים אותה במקום ששום קבוצה ישראלית עוד לא הייתה בו". ברקע המהלך ולמרות הפיכת העניין לרשמי, ארגון האוהדים הקיצוני "לה פמיליה" עדיין מתנגדים לכך שערבים יהיו חלק מבית"ר.

כזכור, ביום שישי האחרון הגיעו אנשי "לה פמיליה" למחות באימון של בית"ר, ולמרות תמיכה ענקית במהלך ברשתות החברתיות, העובדה שמדובר בבעלים ערביים מעוררת גרעינים של התנגדות. "הם בסך הכול צעירים. אני חושב שמטעים אותם ושהם עוברים שטיפת מוח. הם 'בצד האפל'", אמר השיח' בן חלפיה לחדשות 13 והוסיף: "לדעתי, עלינו להושיט להם יד ולהראות להם את האור ואת הדרך הנכונה. כשניתן להביע אהבה ושלום, כולם יחיו זה לצד זה ובני האנוש יתפתחו, יחכימו ויתקרבו זה לזה. יחד אנחנו חזקים יותר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות לקופות החולים: היעד להתחלת החיסונים – 20 בדצמבר

גדעון סער עוזב את הליכוד: צפוי להודיע על הקמת מפלגה חדשה

בשל קשיים משפטיים: רה"מ נסוג מהסגר הלילי – ובוחן חלופות

משה חוגג עם שותפיו האמירותים החדשים - שיח' חמד בן חליפה ושיח' מוחמד בן חליפה
משה חוגג עם שותפיו האמירותים החדשים - שיח' חמד בן חליפה ושיח' מוחמד בן חליפה | צילום: חדשות 13

חוגג, שהבטיח להיאבק באנשי "לה פמיליה", כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לאנשי לה פמיליה יש שמות והם יצטרכו לשלם. אם לא יעצרו מיד, הם יצטרכו לתת את הדין בפני שופט ולהסביר לו את האידאולוגיה הגזענית שלהם ולשלם הרבה מאוד כסף". בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו בירך על המהלך, אך בחר לעשות זאת בטוויטר - רק בחשבון שמיועד לדוברי ערבית.

אמש האמירותים צפו יחד עם ההנהלה הנוכחית של קבוצת הכדורגל מירושלים בהפסד שלה מול הפועל באר שבע. עם זאת, מסר חוגג כי "ישנה תוכנית לעשר שנים קדימה. אין ספק שאחת המטרות היא להגיע הכי גבוה שאפשר". בשבועות הקרובים יחל העידן האמירותי בבית"ר, ולאצטדיון טדי, שאירח כמה ממנהיגי המדינה בשנים האחרונות, ייכנס בעל בית חדש. "המודל החזק ביותר נגד הגזענות בכדורגל מהווה אתגר גדול ואני אוהב כדורגל ואוהב אתגרים".