משחק שאסור להפסיד בו: מכבי תל אביב מתארחת אצל וילרבאן

הצהובים יפגשו את אחת הקבוצות החלשות במפעל, וינסו ליצור רצף ניצחונות ולהתקרב למקום ה-8. כדי לעשות זאת, הם יצטרכו למנוע מנוריס קול לחדור לטבעת, ולהקשות בצבע על מוסטפה פאל • כדור מהצד

   מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: gettyimages

מכבי תל אביב תתארח הערב (רביעי) בצרפת אצל וילרבאן, ותקווה לנצח בפעם השלישית ברציפות ולצאת לדרך חדשה, במטרה להתקרב לשמינייה המובילה. הצהובים, שמגיעים למשחק אחרי הניצחון הגדול ביותר שלהם עד כה העונה בבאסקוניה, יתמודדו מול אחת הקבוצות החלשות במפעל, והפסד בהתמודדות הערב יהווה אכזבה ענקית. עם זאת, יש לזכור שהצרפתים כבר ניצחו העונה את ברצלונה והם מסוגלים להפתיע.

השחקן המוכר ביותר לאוהדי מכבי תל אביב הוא האקס נוריס קול, שזכה במדים הצהובים באליפות ישראל. הגארד האמריקני, שזכה בשתי אליפויות NBA במדי מיאמי הגדולה של לברון, הוא הקלע המצטיין של הקבוצה. הוא קולע 11.1 נקודות לערב, להן הוא מוסיף ארבעה אסיסטים ושלושה ריבאונדים. אחוזי הקליעה שלו אומנם לא גבוהים, אך הצהובים יודעים שאסור להשאיר אותו פנוי, ובטח שלא לאפשר לו להגיע לטבעת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גנץ קורא לרה"מ לכנס את הקבינט: "יש לתת התראה מראש על הגבלות"

הטרגדיה באסף הרופא: "המצב של אימא שבר את אבא, לא החזיק מעמד"

איש התרבות ושדר הרדיו יעקב אגמון הלך לעולמו בגיל 91

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

שני הגארדים שצפויים לפתוח במדי הלבנים הם אנטואן דיו, שלא מרבה לזרוק אך קולע 6.2 נקודות באחוזים גבוהים, יחד עם 3.5 אסיסטים, ואלריק פרימן, שמספק אומנם רק 7.5 נקודות, אך נמצא בתקופה טובה ולאחרונה הממוצעים שלו בנסיקה. עם זאת, מדובר בקו אחורי חלש באופן יחסי ודל, ואם זוסמן, דורסי ובראיינט ישכילו לעצור את קול, קשה לראות איך וילרבאן מאתגרת את ספרופולוס בחדירה לטבעת.

בקו הקדמי, הצרפתים קצת יותר מסוכנים, ולאור היכולת של מכבי בצבע, מעמדות אלה היא דווקא צריכה לחשוש. שארל קאודי פותח בדרך כלל כפורוורד או כסווינגמן. הוא קולע קרוב לשמונה נקודות בממוצע באחוזים גבוהים, ומסוכן מכל הטווחים. לידו, פותח בדרך כלל גרסון יאבוסלה הצרפתי, שחקן מסוכן שיכול לצלוף מכל בלטה בפרקט. הוא קולע 9.3 נקודות בממוצע, להן הוא מוסיף 4.6 ריבאונדים. מהספסל צפוי לעלות דיוויד לייטי, שקולע 10.8 נקודות בערב, לצד שלושה כדורים חוזרים.

יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל
יובל זוסמן, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

בצבע, מכבי ת"א תתמודד עם כאב הראש הגדול ביותר - מוסטפה פאל, השחקן החשוב בווילרבאן. הענק הצרפתי קולע בממוצע 10 נקודות ומוסיף להן כמעט שישה ריבאונדים, שני אסיסטים וחסימה, בדרך ל-16.6 נקודות מדד - שביעי במפעל. פאל מתנשא לגובה 2.18, וספרופולוס יודע ששחקניו התקשו מאוד להתמודד בשבוע שעבר מול פאל אחר בגובה דומה, כך שהוא יצטרך לחשוב כיצד להקשות עליו. הוא היחיד שפתח בכל משחקי הקבוצה ובעצירתו טמון המפתח לניצחון. כשהוא נח, עולים לשחק אמינה נואה, שקולע 5.6 נקודות ואוסף 2.7 כדורים חוזרים, ויסמעאל באקו, עם 3.4 נקודות ו-2.4 ריבאונדים.

וילרבאן, כאמור, היא ללא ספק מהקבוצות החלשות ביורוליג, בטבלה וגם על הנייר. היא קולעת הכי מעט חוץ מפנרבחצ'ה ובשל החולשה בקו האחורי היא מאבדת 16 כדורים בערב – הכי הרבה במפעל. חזרתם של זוסמן, ג'ונדי וכספי בהחלט יכולה לייצר הרבה לחץ בהגנה ולגרום לצרפתים איבודים רבים. עם זאת, לצהובים כדאי להיזהר מהאחוזים הגבוהים מעבר לקשת של היריבה, שעלולים להוות בעיה עבורה.

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

בשל זהות היריבה, המשחק הערב תלוי קודם כול במכבי תל אביב. לאלופת ישראל יש חומר שחקנים טוב יותר, ולמעשה טוב מקבוצות רבות ביורוליג, אך משום מה היא לא מצליחה להביא זאת לידי ביטוי. ספרופולוס נמצא בנקודת זמן שבה הוא יצטרך להכריע אילו שחקנים יובילו את הקבוצה. דראגן בנדר ממשיך לקבל  קרדיט רב, יותר מ-17 דקות בערב, למרות תפוקה דלה למדי של 4.2 נקודות, באחוזים נמוכים מאוד, ו-3.6 נקודות מדד הכי מעט מקרב השחקנים המשמעותיים בסגל. כעת, עם חזרתו של כספי, מעניין לראות אם חוזהו של בנדר יוארך, ואם יישאר - כמה דקות יקבל.

שחקן נוסף שמעלה תהיות הוא טיילר דורסי. לגארד האמריקני יש ללא ספק יכולת לספק נקודות רבות, אך הוא לא מצליח להוות עוגן התקפי, ולצד תצוגות ענק הוא מספק לא מעט הופעות אנמיות מאוד. הניסויים של ספרופולוס גורמים לכך שקבוצתו תהיה בפיגור משמעותי כבר בפתיחת המשחק, ואז תרדוף אחר היריבה. הערב, קיימת הזדמנות לפתוח טוב – ולא להביט שוב לאחור עד הבאזר האחרון.