ישראל הפסידה לפולין - ותנסה להעפיל ליורו 2020 דרך הפלייאוף

יממה לאחר שהתבשרו כי קיבלו את הכרטיס לפלייאוף "ליגת האומות", חניכיו של אנדי הרצוג הפסידו 2:1 לפולנים במסגרת המוקדמות • נבחרת אורוגוואי נחתה בישראל לקראת משחקה מול ארגנטינה ביום שני

זמן צפייה: 00:44

נבחרת ישראל הפסידה 2:1 לפולין במשחק שנערך הערב (שבת) באצטדיון טדי שבירושלים במסגרת המחזור התשיעי של מוקדמות יורו 2020. לפולנים הבקיעו גז'גוז' קריכוביאק בדקה הרביעית וקשישטוף פיונטק בדקה ה-54. מונאס דאבור רק צימק בדקה ה-88.

בעקבות ההפסד ישראל ניצבת במקום הרביעי בבית ז' עם 11 נקודות, בדיוק כמו מקדוניה הצפונית, שהפסידה הערב 1:0 לאוסטריה. בעקבות הניצחון האוסטרים הבטיחו את המקום השני בבית - והעפילו ליורו 2020, יחד עם פולין. ביום שלישי ישראל תסיים את קמפיין המוקדמות במשחק חוץ מול מקדוניה הצפונית. שתי הנבחרות איבדו, כאמור, סיכוי להעפיל לטורניר דרך הבית ומי שתנצח תתנחם במקום הרביעי.

בתוך כך, לאחר הסאגה המתמשכת בנוגע להגעתה לארץ, נחתה הערב בישראל נבחרת אורוגוואי לקראת משחקה מול נבחרת ארגנטינה, שייערך ביום שני באצטדיון בלומפילד שביפו. הארגנטינאים בראשות הכוכב ליאו מסי יגיעו לישראל מחר בערב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אנשים לא מאמינים שאנחנו קיימים": הא-מיניים יוצאים מהארון

תרופה לעשירים בלבד: כך פגעה רפורמת הקנאביס הרפואי בחולים

המחמאות – והביקורת: שש שנות כהונתו של פרקליט המדינה

ערן זהבי במדי נבחרת ישראל נגד נבחרת פולין במוקדמות יורו 2020
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל נגד נבחרת פולין במוקדמות יורו 2020 | צילום: רויטרס

מהלך המשחק:

לאחר פתיחה מעט מהוססת של שתי הנבחרות, פולין היא זאת שעלתה ראשונה על הלוח אחרי בעיטת קרן שהוגבה לרחבה. מי שקפץ על המציאה היה קריכוביאק שבעט והכניע את מרציאנו. 0:1 לפולין. לא עברו שתי דקות, והתקפה נוספת של הפולנים הסתיימה עם בעיטה של פרנקובסקי שחלפה ליד הקורה.

בדקה ה-28 טעות קשה בהגנה הישראלית, כשלואי טאהא החזיר כדור לידיים של מרציאנו - דבר שאסור ע"פ החוק, בעיטה חופשית בלתי ישירה לפולין בתוך הרחבה הישראלית. הכדור כבר הלך לתוך המסגרת אבל עמרי בן הרוש שם את הראש והציל את הנבחרת מספיגה. חמש דקות לאחר מכן, הזדמנות נוספת של הפולנים: שימנסקי הסתנן לרחבה, אך הכדור שלו הלך החוצה.

Whatsapp Image 2019 11 16 At 2
אוהד פולין במשחק נגד ישראל עם צעיף של מכבי קביליו יפו

במחצית השנייה הנבחרת עדיין לא חזרה לעצמה והפולנים המשיכו לשלוט במרכז השדה. בדקה ה-54 הלחץ הפולני עשה את שלו. בייליק נגח לקורה של מרציאנו ופיונטק שעט על הכדור החוזר ודחק אותו פנימה. 0:2 לפולין. בדקה ה-63 הגיע הרגע שהקהל הפולני והישראלי יחדיו חיכו לו, רוברט לבנדובסקי, החלוץ האימתני של באיירן מינכן, עלה לשחק אחרי שפתח על הספסל בפעם הראשונה מאז 2009.

בחלק האחרון של המשחק ישראל ניסתה להבקיע שער ניחומים. בדקה ה-68 כיאל סידר כדור מצוין לערן זהבי שבעט טיל לחיבורים, אבל זה פגע רק ברשת החיצונית. חמש דקות לאחר מכן, זהבי סוף סוף מצא את הרשת מכדור עומק טוב של כיאל, אבל השופט פוסל את השער בטענה לנבדל. בדקה ה-88 הצליחה ישראל לצמק משער של מונאס דאבור, שמוכיח פעם נוספת שהוא אכן ראוי לשחק באחת הליגות הטובות בעולם, למרות שהוא לא זוכה לחולצת ההרכב בקבוצתו סביליה. 1:2 לפולין.

על סיום המשחק העיב אירוע שאינו קשור למחוזות הכדורגל. בדקה ה-91 אוהד פרץ למגרש ותיקל את קדזיורה הפולני. השופט עצר את המשחק ולאחר שתי דקות של השהיה חידש את המשחק.

הקהל הפולני שהגיע לצפות בנבחרתו באצטדיון טדי
הקהל הפולני שהגיע לצפות בנבחרתו באצטדיון טדי | צילום: אוהד דור

למרות ההפסד - ישראל יכולה להעפיל דרך הפלייאוף

עוד לפני המשחק מול פולין ישראל התבשרה אתמול שהיא תהיה בפלייאוף יורו 2020. זאת, בזכות ניצחונותיהם של נבחרות פינלנד ושבדיה ובשל ההישגים של ישראל בטורניר "ליגת האומות". חניכיו של אנדי הרצוג הצליחו להתברג בין 16 הנבחרות הראשונות בדירוג "ליגת האומות" שלא העפילו לטורניר דרך המוקדמות. וכעת, ישראל, רחוקה רק שני משחקים מהעפלה היסטורית לאליפות אירופה.

למרות שדרך קמפיין היורו ישראל לא הצליחה להעפיל לטורניר, הכחולים-לבנים ניצלו את השיטה החדשה שקובעת כי ארבע נבחרות, בהתאם להישגיהם בטורניר ליגת האומות, יכולות להשיג את הכרטיס ליורו באמצעות הפלייאוף. זאת, לצד 20 הנבחרות שהעפילו באופן מסורתי דרך טורניר המוקדמות.

ביברס נאתכו במדי נבחרת ישראל נגד נבחרת פולין במוקדמות יורו 2020
ביברס נאתכו במדי נבחרת ישראל נגד נבחרת פולין במוקדמות יורו 2020 | צילום: רויטרס

16 נבחרות בסך הכול יתחרו על ארבעת הכרטיסים הנותרים, ויחולקו לארבעה דרגים. המנצחת בדרג שלה תעפיל לטורניר שייערך בשנה הבאה. בשלב זה, לא ברור באיזה דרג תמוקם הנבחרת הישראלית ויריבותיה ייקבעו רק בתום המחזור האחרון של המוקדמות, באמצעות הגרלה, שתיערך ביום שישי.

שני משחקי הפלייאוף של ישראל ייערכו בסוף חודש מארס. חצי הגמר ייערך ב-26 בחודש, והגמר חמישה ימים לאחר מכן. בשל דירוגה הנמוך יחסית, הנבחרת הישראלית תשחק את חצי הגמר בחוץ, מה שיקשה יותר על המשימה. מארחת הגמר תיקבע בהגרלה, ללא קשר לדירוגה.