אביהו מדינה יקבל את פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב

שרת החינוך הודיעה כי היוצר, המשורר והמלחין הוא חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב. "הביא לפריצת דרך משמעותית במוסיקה הישראלית"

זמן צפייה: 00:23

הזמר והיוצר אביהו מדינה יזכה בפרס ישראל לזמר העברי לשנת תשפ"ב, כך הודיעה היום (שלישי) שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בחשבון הטוויטר שלה. "התרגשתי להתקשר לאביהו מדינה ולבשר לו על זכייתו בפרס ישראל לזמר העברי לשנת תשפ"ב", כתבה השרה, "על יצירתו הענפה ותרומתו הרבה לעולם התרבות הישראלי. הענקת הפרס לאביהו מדינה, נותנת ביטוי לשייכות ולחיבור של מכלול הגוונים של היצירה העברית והישראלית".

ועדת הפרס התכנסה השנה בראשותו של יהורם גאון, ובהשתתפותם של יוריק בן דוד, חמוטל בן זאב-עפרון ויאיר ניצני, ובחרה במדינה, אחד הפזמונאים והמלחינים הבולטים במוזיקה הישראלית, ואחד האנשים שהובילו את המאבק עבור הזמר המזרחי בארץ. הוא ידוע בעיקר בשירים שכתב עבור זוהר ארגוב, ובין השירים שכתב ניתן למנות את "הפרח בגני", "להיות אדם" ו"סוד המזלות".

אביהו מדינה
אביהו מדינה | צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

הוועדה ציינה בנימוקיה כי "פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב מוענק למדינה, שהביא לפריצת דרך משמעותית במוסיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים. הוא האמין כי חופש הביטוי, חופש היצירה וחופש העיסוק הן מסוג הזכויות והחירויות שחובה להילחם עליהן על מנת לבסס תחושת שייכות ושותפות לכל זרם תרבותי בחברה הישראלית הדמוקרטית המתהווה. את מרבית זמנו הקדיש למען פיתוחו וביסוסו של סגנון המוסיקה הישראלית, הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים".

אסף נחום, מנכ"ל אקו"ם, אמר: "מברכים וגאים במי שכיהן כיו"ר אקו"ם בין השנים 2006–2011. מודים ומוקירים לו על יותר מארבעים שנות יצירה מפוארת של נכסי צאן ברזל בזמר הישראלי. אין ראוי ממך!".

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך על הבחירה במדינה, ומסר בתגובה: ""גיבור ישראל שיצירותיו הפכו לנכסי צאן ברזל. אביהו פילס את הדרך בנחישות ובנועם, והביא את הזמר הים-תיכוני אל מרכז הבמה הישראלית".