בעקבות ההפגנות: תיאטרון הבימה ביטל את ההצגות המאוחרות במוצ"ש

התיאטרון הלאומי הודיע כי הוא ביטל את ההצגות שייערכו בשעת ההפגנות הצפויות במוצאי השבת הקרובה, מחשש שהקהל והשחקנים לא יוכלו להגיע והצירים יהיו חסומים. ההצגות המוקדמות יתקיימו כרגיל. בתוך כך, יותר מ-200 אמנים - בהם שלום חנוך, אהוד בנאי, ריטה, נינט טייב וברי סחרוף - הודיעו כי הם מצטרפים למחאה

הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בכיכר הבימה בת"א
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בכיכר הבימה בת"א | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התיאטרון הלאומי הבימה עידכן הערב (חמישי) כי הוא ביטל את ההצגות המאוחרות במוצאי השבת הקרובה בגלל ההפגנות הצפויות, מחשש שהקהל והשחקנים לא יוכלו להגיע והצירים יהיו חסומים. יודגש כי ההצגות המוקדמות יתקיימו כרגיל.

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בכיכר הבימה בת''א, בשבוע שעבר
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בכיכר הבימה בת''א, בשבוע שעבר | צילום: גילי יערי, פלאש 90

בתוך כך, יותר מ-200 אמנים - בהם שלום חנוך, אהוד בנאי, ריטה, נינט טייב וברי סחרוף - הודיעו כי הם מצטרפים למחאה. תחת הכותרת "מוזיקאים למען דמוקרטיה", פרסמו האמנים גילוי דעת שבו נכתב: "לא במקרה מי שמנסה לחולל הפיכה משטרית ולרוקן את הדמוקרטיה מתוכן בחר לו את חיסול השידור הציבורי כאחת ממטרותיו הראשונות.

"סגירת התאגיד היא השתקה של אלפי קולות שלעולם לא ימצאו את מקומם בגופי השידור המסחריים. נגיע להפגנה במוצאי השבת ונפעל יחד עם חברים לביטול התכנית הזו, ויחד עם כלל אזרחי ישראל כדי לשמור על הדמוקרטיה היקרה לכולנו".

בין החתומים, כאמור, שלום חנוך, נינט טייב, אהוד בנאי, ארקדי דוכין, ברי סחרוף, ריטה, יזהר אשדות, דני בסן, דנה ברגר, שלומי שבן, דויד ברוזה, אפרת גוש, מיקי גבריאלוב, אתניקס, סי היימן, מאור כהן, אחינועם ניני, יהלי סובול, דן תורן, יוני רכטר, פיטר רוט, מיקה קרני, יובל סמו, יהודה עדר, יאיר ניצני ומוקי.

מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב
מפגינים בכיכר הבימה בתל אביב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום מחו סטודנטים ומרצים וחסמו את דרך נמיר בתל אביב. המפגינים קראו קריאות נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ונשאו שלטים, בהם שלט עם הכיתוב "בשבת בקפלן נעצור את הדיקטטורה".

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו מוכנים להחריף את הצעדים שלנו, ונעשה את זה כל עוד לא נראה שינוי במדיניות הממשלה. הניסיון לשדר עסקים כרגיל לא יצליח- הסטודנטים יודעים שמדובר בעתיד שלהם. בשבת הקרובה נהיה בהפגנת הענק בקפלן ובמוקדים ברחבי הארץ. חייבים לעצור את ההפיכה".