תנצל את הפציעות של הספרדים כדי לעקוץ? מכבי ת"א מארחת את ריאל

הצהובים ינסו לתקוף את הקו האחורי הדליל של הבלאנקוס כדי לשלוט בקצב המשחק. אולם, ספק אם זה יספיק כדי לחפות על החולשה מול טבארס בצבע ועל העומק של היריבה • כדור מהצד

טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל
טיילור דורסי, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת"א

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את ריאל מדריד למשחק קשה מאוד ותנסה להפתיע אותה ולעשות צעד חשוב במאבק על ההצלבה. הצהובים לא יכלו לבקש זמן טוב יותר לפגוש את הבלאנקוס, שמגיעים להתמודדות אחרי שני הפסדים די נדירים בשלושת המשחקים האחרונים, ועם קו אחורי דליל למדי בשל שורת פציעות.

עזיבתו של קמפאסו ל-NBA הותירה חור מסוים, שפאבלו לאסו צריך למצוא דרכים יצירתיות כיצד למלא. פציעתו של סרחיו יול מטילה את רוב האחריות בקו האחורי על ניקולאס לפרוביטה, שמאז שקיבל את המושכות קולע בממוצע 7.9 נקודות ומחלק 4.8 אסיסטים. לצדו, ישחק ג'י סי קארול, הצלף הוותיק שקולע גם השנה באחוזים נהדרים מעבר לקשת בדרך ל-9.6 נקודות בערב. הצהובים חייבים לנצל את העומק היחסי שלהם בקו האחורי כדי לתקוף את הגארדים של הספרדים ולנסות לסבך אותם בבעיית עבירות, שתקשה עליהם לשלוט בקצב המשחק.

אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

עם זאת, ריאל מחפה כמעט לחלוטין על המחסור בגארדים בעזרת קו קדמי אימתני למדי, שהצהובים יתקשו להתמודד נגדו. בצבע שולט בגאון וולטר טבארס, לדעת רבים הסנטר הטוב באירופה, המתנשא לגובה של 2.20 מטר. הענק מכף ורדה מוריד 7.8 כדורים חוזרים בממוצע, שני ביורוליג רק לניקולה מילוטינוב, לצד 12.2 נקודות שאליהן הוא מוסיף כמעט שתי חסימות וחטיפה, בדרך למדד 19.7 - שלישי במפעל.

לצהובים אין באמת כלים להתמודד עם המטרייה האווירית שמפעיל טבארס בהגנה, ועל כן ייתכן מאוד שלמרות העובדה שהם מדורגים אחרונים באחוזים מעבר לקשת, כדאי להם לנסות ולנצל את יתרונם בקו האחורי ולהעדיף הפעםם שלשות על הכנסת כדורים לצבע, בעיקר כשז'יז'יץ' נמצא בו.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב בכדורסל
אותלו האנטר, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

גם מבחינה הגנתית הצהובים יתקשו מאוד לעצור סנטר בממדים הללו, כפי שנכשלו במשימה זו מול גבוהי הליגה האחרים. ייתכן שספרופולוס ייאלץ להשתמש ברוטציה רחבה יותר כדי לחלק את העבירות ששחקניו צפויים לבצע על טבארס. שחקן פנים מעניין נוסף של ריאל הוא אלכס טיוס, שכיכב בשורות הצהובים וזכה עמם באליפות אירופה ב-2014, אך עדיין מתקשה להשתלב בשלושת המשחקים מאז שהגיע למדריד. גם עוסמאן גרובה הצעיר עשוי לקבל לא מעט דקות.

אחד הצירים המרכזיים בהתקפה הספרדית הוא טריי תומפיקנס, שקולע 10.8 נקודות באחוזים מעולים ומוסיף להן 4.2 כדורים חוזרים, והוא היחיד חוץ מטבארס שמעמיד ממוצע דו ספרתי של נקודות מדד. מלבדו, ספרופולוס יתקשה מאוד לעצור גם את אלברטו אדאבלה, שפותח בדרך כלל ומספק 7.7 נקודות באחוזים טובים, לצד 2.5 אסיסטים וריבאונדים. הצהובים יצטרכו להיזהר גם מגבריאל דק, שחקן נבחרת ארגנטינה שנמצא בתקופה טובה, וג'פרי טיילור שכבר עשה בעבר לא מעט צרות לאלופת ישראל. אנתוני רנדולף שגמר את העונה ורוני פרננדז הוותיק ייעדרו מהמשחק.

אלופת ישראל מתחילה הערב רצף של שלושה משחקים קשים, כאשר בשבוע הבא היא תתארח בטורקיה אצל פנרבחצ'ה המתאוששת ואז תארח את אנאדולו החזקה בהיכל מנורה. הפסד בשלושת המשחקים, תרחיש לא מופרך בכלל, יהפוך את שליש העונה שנותרה לכמעט אבוד. ניצחון באחד מהמשחקים הוא כנראה התרחיש הסביר, ואילו שני ניצחונות יהוו הישג. אם ידהימו ויתגברו על שלושת המכשולים, יהיו הצהובים חזק מאוד בתמונת הפלייאוף. אולם, לפני החישובים הללו, כאמור, שחקניו של ספרופולוס חייבים לנצל את ההזדמנות לעקוץ את הספרדים.