מדינת ישראל נגד נהג המונית: המשפט שמתנהל 3 שנים - על 3 שקלים

פנסיונר שקנה מונית כדי להשלים הכנסה הסיע ביומו השני בעבודה גבר. בתום הנסיעה התגלה ביניהם ויכוח על 3 שקלים ו-80 אגורות. הנוסע התלונן ומאז נלחם הנהג על חפותו: "פתחו לי תיק על כלום"

זמן צפייה: 13:39

לפני כמה שנים, עת יצא ציון לרדו לפנסיה, הוא הבין שלא יוכל להתקיים עם 900 שקלים בודדים אותם קיבל בכל חודש בתור קצבה. משכך, החליט לקנות מונית ולהסיע את העוברים והשבים באילת, העיר שבה הוא גר. אז, הוא לא ידע כי טעות קטנה על 3 שקלים ו-80 אגורות תוביל אותו לסאגה משפטית שנמשכת כבר 3 שנים.

ביומו השני כנהג מונית הוא קיבל קריאה, לאסוף נוסע מהמצפה התת-ימי באילת לשדה התעופה שהיה אז עדיין בעיר. למונית עלה נוסע עם בנו הקטן. כבר בהתחלה, נוצר חיכוך קל בין הנוסע לנהג. "לפני שעולה, הוא שאל אותי, 'כמה זה לשדה התעופה הישן?'", נזכר ציון, "אמרתי לו, 'בערך 35 שקלים'. הוא עלה עם מזוודה, לא דיבר, לא אמר כלום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תורי ענק בקניונים שנפתחו: "פתחו מעט, הפיילוט נועד לכישלון"

עקב התקלה במיכלי הדלק: ראש העיר אשקלון יגיש תלונה נגד קצא"א

אמ"ן: עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה

ציון לרדו
ציון לרדו | צילום: חדשות 13

כמה דקות לתוך הנסיעה, שאל לפתע הנוסע את ציון למה הוא לא מפעיל מונה. "אמרתי לו, 'הבנתי שאתה הסכמת למחיר', אבל אז, הפעלתי מונה". בשדה התעופה הדפיס ציון קבלה. לדבריו, במקום ללחוץ "תוספת של מזוודה", הוא לחץ בשוגג על המונה, "תוספת נוסע שלישי". הפער הוא בערך 40 אגורות.

"ואז הוא אמר לי, 'אתה עוד תשמע ממני'", הוסיף ציון לתאר. "אמרתי, 'חמוד, בוא הנה. קח. סליחה. טעיתי. קח את שלושת השקלים שלך. עזוב אותי'. 'לא, לא, לא, אתה תשמע ממני'". חלפו חודשים - וציון אכן שמע. הוא הוזמן לשימוע במשרד התחבורה בתל אביב.

מאז, הוא מנסה להוכיח את חפותו ומתרוצץ בין דיונים בבתי משפט. 3 שנים, על 3 שקלים ו-80 אגורות. "לא יכול להיות שאזרח מן השורה, על זוטי זוטות, יגיע לבית משפט ויפתחו לו תיק פלילי על כלום", זעם ציון. "נגד מי אתם נאבקים? נגד איזה אזרח בן 70, בקושי מגרד את הפנסיה שלו, נלחם בכל יום כדי לשרוד? איתו אתם הולכים?"

מטעם משרד המשפטים נמסר בתגובה: "הרשויות מודעות לבעייתיות בחוק, שאינו מאפשר להטיל קנס במקרים מסוג זה, ופנו לייעוץ המשפטי במשרד התחבורה כדי לבחון תיקון חקיקה. אשר לאירוע, לשכת היועץ המשפטי ביקשה מפרקליטות המדינה לברר את הנושא ולאחר קבלת תוצאות הבירור, תיבחן השאלה אם יש מקום בנסיבות העניין לבטל את כתב האישום, וכן ייבחן הצורך בהפקת לקחים לעתיד".