בג"ץ בביקורת חריפה על אמסלם: "כהונת שר - לא רק עניין של כבוד"

בג"ץ דחה הערב על הסף את עתירת השר דוד אמסלם נגד שר הביטחון יואב גלנט, בדרישה לגיוס של ערבי יישראל - ומתח עליו ביקורת חריפה: "אין מקום לכך ששר יגיש עתירה לבית משפט זה כתחליף להתנעתו של תהליך קבלת ההחלטות בקשות הנבצעת אשר השר העותר רשאי ליזום מתוקף תפקידו ובמסגקת סמכויותיו כחבר ממשלה"

השר דוד אמסלם

בג"ץ דחה הערב (חמישי) את עתירת השר דוד אמסלם נגד שר הביטחון יואב גלנט, בדרישה לגיוס של ערבי יישראל - ומתח עליו ביקורת חריפה.

בהחלטה נכתב: "סדרי הממשל התקינים, ועוד יותר מכך הפרדת הרשויות והאיזונים החוקתיים הכרוכים בה, אינם יכולים להלום מצב שבו שר מגיש עתירה לבית משפט זה בנושא שנמצא בתחום אחריותה של הרשות המבצעת, חרף פעולה ישירה להעלאתו לדיון בממשלה.

"כהונה של שר בממשלת ישראל אינה אך עניין של כבוד ומעמד. לשר בממשלה יש יכולת ממשית להשפיע על התנהלותה. יש בידיו כוח עודף בהשוואה לכלל האזרחים, ואף בהשוואה לחברי כנסת, לפעול במישרין לקידום המדיניות הרצויה להשקפתו. ככל שהוא אכן מבקש לפעול בסוגיה שביסוד העתירה, מן הראוי שיעשה כן ב'דרך המלך' של עבודת הממשלה".

"אין מקום לכך ששר יגיש עתירה לבית משפט זה כתחליף להתנעתו של תהליך קבלת ההחלטות בקשות הנבצעת אשר השר העותר רשאי ליזום מתוקף תפקידו ובמסגקת סמכויותיו כחבר ממשלה", נכתב בהחלטה.