הדיון בבג"ץ על מינוי דרעי: השופט סולברג לא יישב בהרכב המורחב

לחדשות 13 נודע כי השופט נעם סולברג לא יישב בהרכב המורחב בבג"ץ שידון בשאלה אם אריה דרעי יכול להתמנות לשר בשל יציאתו לחודש שבתון. הוא יוחלף על-ידי השופט חאלד כבוב, בשל העבודה שגם השופטת כנפי-שטייניץ מנועה לדון בנושא בשל הסיבה שסיעת הליכוד היא צד בעתירה

השופט נעם סולברג
השופט נעם סולברג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: השופט נעם סולברג לא יישב בהרכב המורחב בבג"ץ שידון בשאלה אם אריה דרעי יכול להתמנות לשר - בשל יציאתו לחודש שבתון. כך נודע הערב (רביעי) לחדשות 13. סולברג אף מונה אתמול ליו"ר ועדת הבחירות במקומו של השופט יצחק עמית.

מי שיחליף את סולברג בדיון סביב מינוי דרעי הוא השופט חאלד כבוב, לנוכח העובדה שגם השופטת גילה כנפי-שטייניץ מנועה לדון בנושא בגלל סיעת הליכוד שהינה צד בעתירה.

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול, שעות אחרי שעבר במליאת הכנסת החוק שיאפשר למי שנידון למאסר על תנאי לכהן כשר, הוציא בג"ץ צו על תנאי על מינויו של יו"ר ש"ס לשר בממשלה בעקבות עתירה שהוגשה בעניין. הדיון יתקיים בפני 11 שופטים וייערך ב-5 בינואר. הדיון לא ימנע את השבעת הממשלה הצפויה מחר.

כמו כן, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אינה צפויה להגן על מינוי דרעי בפני בג"ץ, וככל הנראה תתתנגד למינוי בשל עילת הסבירות, כלומר, תטען כי לא סביר שאדם שהורשע שלוש פעמים בפלילים יתמנה לשר. עמדתה של בהרב-מיארה חשובה, ותהווה קריטריון משמעותי בהחלטתם של השופטים. שופטי עבר סבורים גם הם כי בית המשפט צריך לקבל את העתירה ולבטל את מינוי דרעי לשר.