אש בלי הפסקה: מועמד לראשות המועצה ו-3 נוספים נרצחו באבו סנאן

צוותי מד"א מצאו את ארבעת הקורבנות - בני 30 עד 50 - ללא הכרה, כשהם שוכבים אחד ליד השני וסובלים מפציעות ירי.ככל הנראה, היורים ביצעו מארב לקורבנות. הרצוג: "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא"

זמן צפייה: 01:31

ארבעה גברים נורו למוות הערב (שלישי) באבו סנאן שבגליל המערבי, בהם המועמד לראשות המועצה גאזי סעב ושלושה נוספים. צוותי מד"א במקום מצאו אותם כשהם ללא הכרה לאחר שנורו. הנרצחים הם ארבעה גברים, בני 50-30, שלושה מהם תושבי ירכא ואחד תושב המקום. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי יכנס מחר את הוועדה למאבק בפשיעה החברה הערבית.

בתקופה האחרונה אנשים בולטים בחברה הערבית הזהירו מכך שככל שמתקרבות הבחירות המוניציפליות ישנם יותר איומים וסיכון לחיסולים על רקע זה. בזירת הרצח התפתחו מהומות והפרות סדר רבות וכוחות משטרה רבים נאלצו להפנות מאמצים לפינוי זירת הרצח עצמה. גם בבתי החולים יש חשש ממהומות של קרובי משפחת הנרצחים.

לפי מד"א, מדובר ככל הנראה פגיעה מטווח קרוב. הנרצחים היו מוטלים על הכביש אחד ליד השני עם פצעי ירי. ככל הנראה, היורים ביצעו מארב לארבעה. פראמדיקים של מד"א רועי וישניה שבתאי ואילן לוין סיפרו: "מדובר באירוע קשה. במקום הייתה המולה רבה, 4 הפצועים בגילאי 30 עד 50 שכבו בשטח חקלאי כשהם מחוסרי הכרה וסובלים מפציעות ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים - ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308220759' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='זירת הירי' poster='' kid='1_d4yotbp7' duration='11']

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לרצח: "כל אזרח בחברה הערבית בישראל חי היום בפחד נורא, באבל כבד ובחרדות איומות. כל אחד מהנרצחים הוא עולם ומלואו למשפחתו ואוהביו. זהו מצב חירום שמחייב צעדים נחושים של המדינה כדי למגר את הפשיעה והאלימות, ולמנוע את אבדן החיים. תנחומיי למשפחות האבלות מהימים האחרונים - מטירה ועד אבו סנאן".

זירת הרצח באבו סנאן

אתמול נורה למוות מנכ"ל עיריית טירה עבד אלרחמן קשוע, ובנוסף נפצעו באורח בינוני חבר המועצה וחבר המועצה לשעבר. צוותי מד"א שהגיעו לזירה פינו את הפצועים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו של קשוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לרצח ואמר כי "הרציחות האלה, ארגוני הפשע, הפרוטקשן, להשתלט על עיריות, זה דבר שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו נפעיל את כל האמצעים - כולל השב"כ, כולל המשטרה, כל האמצעים, כדי לנצח את הפשיעה הזאת".

"חיסלנו את הפשיעה המאורגנת בחברה היהודית בישראל, אנחנו נחסל את הפשיעה המאורגנת בחברה הערבית בישראל. כל אזרחי ישראל חייבים לחיות בביטחון ולא תחת צל של איום הטרור הפנימי".