חיסול בלוד: בן 52 נורה למוות מרכב חולף

לפי עדי ראייה, רעולי פנים פתחו באש לעבר מרואן ווחוואח מתוך רכב. צוותי מד"א פינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לביה"ח אסף הרופא - שם נקבע מותו. מרוואן נרצח שנה לאחר שנרצח אחיינו אנאס בן ה-18 שהיה תלמיד מצטיין - ושנתיים אחרי שאחיו נרצח

זמן צפייה: 00:16

מרוואן ווחוואח, בן 52, נורה למוות אחר הצהריים (שישי) מרכב חולף בכיכר מנחם בגין שבלוד. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא כשמצבו מוגדר אנוש - אך מאמצי הרופאים להצילו עלו בתוהו ומותו נקבע בבית החולים. מרוואן הוא דודו של אנאס ווחוואח, שנרצחה לפני שנה והוא בן 18, ואחיו של ג'יהאד - שנרצח גם הוא לפני שנתיים.

על-פי עדי ראייה, הקורבן חזר מהעבודה ונכנס לכיכר המרכזית בלוד, כשלפתע הגיעו רעולי פנים עם רכב אחריו וירו בו מטווח קצר מספר כדורים שפגעו בו בפלג גופו העליון.

מרוואן ווחוואח, בן ה-52 שנרצח היום בלוד
מרוואן ווחוואח, בן ה-52 שנרצח היום בלוד

חובש  מד"א דולב סורוקה סיפר: "הפצוע סבל מפציעות חודרות בגופו והיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208261331' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד מהזירה' poster='' kid='1_hrb40pgp' duration='']

מרוואן נרצח שנה לאחר שאחיינו אנאס אלוואחוואח, שהיה תלמיד מצטיין, נרצח גם הוא. על פי גורם משטרתי, משפחתו של אנאס הייתה מסוכסכת עם משפחה אחרת בעיר והרצח הגיע כנקמה על רצח אחר שאירע שבועות קודם לכן בעיר. גורם במשטרה אמר אז כי אנאס ככל הנראה לא היה מעורב בסכסוך, אלא להיפך: הוא היה בחור צעיר שהתרחק מעולם הפשע - וזו הסיבה שהפך למטרה.

אנאס בן ה-18 נחשב לתלמיד מצטיין בבית ספרו "אורט רמלה", הוא התנדב במגן דוד אדום במשך שנתיים והיה דמות בולטת בפעילות התנדבותית. מנהלת בית הספר העניקה לו את אות "רמון" וכתבה: "אירוע הענקת אות רמון לשנת 2021 לבוגר היקר והמיוחד שלנו אנאס אלווחוואח. אין יותר מאיתנו גאים בהוקרה שהבאת לעצמך, למפשחתך ולנו כבית ספר, מאחלים לך שתמשיך להצטיין ולצמוח ולהגשים את כל משאלות ליבך".

רצח חיסול לוד
אנאס אלוחואח בן ה-18 שנרצח בשנה שעברה בלוד

בעקבות מותו של מרוואן ווחוואח היום, עמותת יוזמות אברהם עדכנה כי 70 ערבים קיפחו את חייהם עד כה במהלך שנת 2022 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 66 אזרחים וארבעה שאינם אזרחים, מבין כלל הקורבנות, 60 נורו למוות ו-41 מהם היו עד גיל 30. שבע מהקורבנות היו נשים.