עו"ד בסרגליק: "לא מתנצל, המשפחה ידעה על מה היא חותמת"

עורך הדין, שעומד במרכז הסערה בעקבות שכר הטרחה בסך 585 אלף השקלים שגבה ממשפחת הנרצח במעבר החצייה בחולון, אמר לחדשות 13 כי למשפחה לא היו כל תלונות, וכי מדובר ב"מסע מתוזמר" נגדו על רקע התמודדותו לראשות לשכת עורכי הדין: "עושים ספין על גבם"

זמן צפייה: 03:29

בעקבות הסערה שהתעוררה היום (חמישי) סביב עורך הדין אייל בסרגליק, מי שייצג את משפחתו של יורי וולקוב, שנדקר למוות בסוף חודש נובמבר האחרון על ידי עדי מזרחי בחולון, הגיע עו"ר בסרגליק לריאיון בתוכנית "אזור בחירה" והתבצר בעמדתו לפיה המשפחה פנתה אליו, ידעה על מה היא חותמת, ואין הוא מתכוון להתנצל או להחזיר את הכסף שגבה מהם. עוד חזר עו"ד בסרגליק על טענתו כי מדובר במסע הכפשה כנגדו - כיוון שהוא מתמודד לראשות לשכת עורכי הדין, כעת שפרש אבי חימי.

עו"ד בסרגליק גבה ממשפחת וולקוב 585 אלף שקלים שכר טרחה על עבודתו, סכום שמהווה כשני שליש מתוך סך הכסף שהשיגה המשפחה במיזם מימון המונים שפתחה, מאחר שהאב יורי שנרצחו היה המפרנס העיקרי של המשפחה. בעקבות הסערה, בסרגליק הודיע כי יחזיר למשפחה 468 אלף שקלים מהסכום, אולם המשפחה ממשיכה להתעקש: "הבנו שלא היינו צריכים אותו, הסיוע המשפטי שהיינו אמורים לקבל הוא בכלל חינמי, הבנו שעשינו טעות ענקית".

בריאיון לחדשות 13 אמר עו"ד בסרגליק כי המשפחה הייתה מרוצה משירותיו במשך חודשיים, "ולפתע פתאום לפני בערך שבוע או שבוע וקצת, מתקשר צד ג', שאפילו לא ידעתי שהוא מטעמם, ואומר לי 'אני סגן מנהל מבי"ח איכילוב, לדעתי השכר שדרשת הוא גבוה מדי'". עוד אמר עורך הדין: "גם לי וגם לך ברור שאין כל קשר בין משפחת וולקוב לאירוע התקשורתי הזה. הם ידעו בדיוק על מה הם חותמים, הם חתמו יומיים אחרי שהם באו להתייעץ ולא רק זה, כל האירוע הזה לא היה קורה, לולא הייתי מועמד מוביל לראשות לשכת עורכי הדין".

Captuיורי וולקוב שנדקר למוות בחולון, על רקע זירת הרצח
יורי וולקוב שנדקר למוות בחולון, על רקע זירת הרצח | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עו"ד בסרגליק ביקש לגולל את פרטי המקרה, ואמר: "משפחת וולקוב פנתה אליי באמצעות עורכת דין שמכירה את המשפחה. עזבתי את הכל, הגעתי ונשארתי איתם. במהלך אותו לילה מודיעים, בכתבה יזומה של הרוצח, שיש חוות דעת פתולוגית שבסופו של דבר תוביל לכך שהאישום לא יהיה רצח אלא המתה בקלות דעת. אנחנו כבר נכנסים לתוך האירוע ומטפלים בו עד למעלה מחצות". בשלב הזה הוזכר לעורך הדין כי מי שביסס את כתב האישום הייתה המשטרה, שהציגה ראיות, והפרקליטות, ולא עורך הדין עצמו.

"אני ממשיך ליום נוסף", אומר עו"ד בסרגליק, "ממשיך לטפל - מדבר עם ד"ר חיים קוגל ראש המכון הפתולוגי, מדבר עם הימ"ר שחקרו את האירוע, מעביר להם גם את ההסכמה שניתנה על בסיס הסכמה שלהם. כולם שוכחים שמדובר בלקוח שאני הולך לטפל בו במשך בין שנתיים לשלוש. בשנתיים שלוש האלו יש דרישה של המשפחה שאתייצב לכל דיון, אני וצוות משרדי, ולהמשיך הלאה ולטפל בכל האספקטים. בנוסף הייתה דרישה נוספת לתת הצעת שכר טרחיה לגבי הטיפול באזרחי בלי לקחת שכר טרחה מראש, שזה לא מה שקורה בדרך כלל".

בשלב מסוים, מספר עו"ד בסרגליק, המשפחה ניתקה איתו קשר ובהמשך קיבל מכתב דרישה מעורך דין. לאורך כל הזמן הזה, העיד בסרגליק הוא ניסה לדבר עם המשפחה ללא הצלחה. עו"ד בסרגליק גם דחה את הטענות כי ניצל את מצבם של המשפחה ואת חוסר ההבנה שלהם בשפה העברית, ואמר: "היו שם אנשים גם מהמשפחה וגם אנשים אחרים שהבינו ותרגמו".

עו"ד בסרגליק התעקש כי אינו מעוניין להתנצל בפני המשפחה, וכי מדובר ב"מסע מתוזמר שמגיע ממקום אחר". עוד אמר כי הוא "מצר שעושים ספין על גב המשפחה" בהתייחסו לניסונות שלטענתו מופנות לסיכול מועמדותו לראשות לשכת עורכי הדין: "ברור לגמרי שאותו כתב שעשה את הפנייה, שפתאום מתערב באיזה גובה שכר טרחה בתיקים שלי 20 שנה אחורה - הוא לא סתם בא יום אחרי הריאיון עם אבי חימי, שברגע שעליתי ואמרתי את דעתי, כי גם אני עורך דין ימני".

לבסוף אמר עורך הדין כי אינו עומד להחזיר למשפחת וולקוב את הכסף עבור החודשיים שבהם עבר למענם, כך לטענתו, והחזיר את הכסף לא מתוך התנצלות אלא כיוון שההסכם ביניהם היה לשנתיים-שלוש והיות והם גדעו את ההסכם הוא החזיר להם את מרבית הסכום.