בעקבות חשד להטרדה מינית: קצין בכיר בשב"ס הוצא לחופשה כפויה

נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, החליטה להוציא לחופשה כפויה קצין בדרגת גונדר-משנה שהוגשה נגדו תלונה, לשם "בדיקת מידע שהתקבל בעניינו המעלה חשד להתנהגות שאיננה הולמת"

זמן צפייה: 01:04

דוברות שירות בתי הסוהר הודיעו היום (ראשון) כי נציבת בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי החליטה להוציא לחופשה כפויה קצין בדרגת גונדר-משנה, בעקבות מידע שהתקבל בעניינו המעלה חשד להתנהגות שאיננה הולמת. הקצין יצא לחופשה כפויה ובזמן הזה ייבדקו הטענות כנגדו, ככל הנראה מדובר בהטרדות מילוליות. בשב"ס מבקשים להזכיר כי חזקת החפות עומדת לזכותו של הקצין.

הקצין הוא מפקד מתקן כליאה בדרום הארץ, והמתלוננת מולו היא אזרחית עובדת שב"ס, אשר מגיעה להעביר סדנאות לאסירים בבית הכלא שתחת פיקודו. בין השניים התפתחה מערכת יחסים סביב העבודה, כאשר בשלב מסוים הוא החל לומר לה, לכאורה, אמירות לא נאותות.

בית סוהר
בית סוהר

לפני כחודש התריע מבקר המדינה בדו"ח חמור כי אחת מכל ארבע משרתות חובה בשב"ס, משטרה ומשמר הגבול העידו כי חוותה פגיעה מינית אחת או יותר, רובן על-ידי משרתי קבע ביחידות אלו. המבקר ערך סקרים, ביקר במתקני כליאה ובדק ממצאים ביחס למוגנות משרתות ביחידות אלו.

מהמפגשים והשיחות שערך המבקר עם כ-220 משרתי החובה (חיילות וחיילים) וציין כי עלו שלוש מגמות: יחס מטריד בעל אופי מיני מצד האסירים הביטחוניים, היעדר גיבוי מצד הדרג הפיקודי לסוהרי החובה בעבודה מול אסירים ביטחוניים ואמירות בלתי הולמות ובעלות אופי מיני מצד משרתי קבע כלפי משרתות החובה.

עוד נמצא שכ-70% מהפגיעות במשרתי חובה בוצעו על ידי משרת קבע או מפקד. נתון מדאיג ביותר הוא כי 70% ממשרתי החובה שבחרו לדווח על הפגיעה המינית השיבו כי התלונה לא טופלה כלל ביחס של 26 אחוזים או טופלה באופן לא מספק, 44%. על-פי מחקר צה"ל עולה כי 33% מחיילות החובה ציינו כי מאז גיוסן הן הוטרדו מינית פעם אחת או יותר.