בשווי של מעל 50 מיליון ש"ח: סוכלה הברחת עשרות ק"ג של סמים

תושב פזורת מצפה רמון בשנות ה-30 לחייו נעצר בחשד לניסיון הברחה של הרואין, קוקאין וחשיש מגבול מצרים, במשקל כולל של למעלה מ-100 ק"ג. כוחות משטרה, צה"ל ומג"ב איתרו את ההברחה ובתום מרדף בשטח מדברי - החשוד איבד שליטה על רכבו והתהפך. "הברחת סמים בקנה מידה תקדימי"

זמן צפייה: 01:24

כוחות משטרה וצה"ל סיכלו הברחת סמים מגבול מצרים לתוך שטח המדינה, "מהגדולות בשנים האחרונות" אומרים במשטרה, כך הותר לפרסום היום (ראשון). החשוד, תושב פזורת מצפה רמון בשנות ה-30 לחייו, ניסה להבריח 92 ק"ג של סמים מסוג קוקאין והרואין טהור, ועוד 28 ק"ג של חשיש - שווי הסמים נאמד למעלה מ-50 מיליון ש"ח.

בחודש האחרון נערכה פעילות מבצעית משותפת למרחב נגב במשטרה יחד עם גדודי צה"ל בדרום סביב הברחות סמים מעבר לגבולות. במהלך פעילות של הכוחות תצפיות צה"ל ולוחמים זיהו בלדר סמים שביצע הברחה באזור הנחלים הגדולים שבדרום גבול מצרים.

הרכב של החשוד, בו הבריח את הסמים מגבול מצרים עד שהתהפך ליד מצפה רמון
הרכב של החשוד, בו הבריח את הסמים מגבול מצרים עד שהתהפך ליד מצפה רמון | צילום: דוברות המשטרה

עם קבלת ההתראה התפתח מרדף אחר החשוד, אשר נהג בכלי שטח מסוג 'מאבריק' ועליו הסמים. לוחמי יחידת מג"ן ולוחמי ימ"ס מג"ב דרום ביצעו את המרדף בתוואי שטח קשה ומדברי, בעוד מסוק של המערך האווירי במשטרת ישראל מסייע להם. המרדף הגיע לסיומו סמוך למצוקי מכתש רמון, שם הצליחו לוחמי יחידת מג"ן ליצור מגע עם החשוד ולעצור אותו, לאחר שניסה להימלט בעודו מאבד שליטה ומתהפך עם הרכב.

לוחמי צה"ל ומג"ב השתלטו על החשוד ותפסו על כלי השטח שק ענק לשימוש חקלאי (בלה) ובו מעל 100 ק"ד של קוקאין, הרואין וחשיש. עם מעצרו של החשוד הוא הועבר לחקירה במשטרת ישראל בחשד להברחת סמים מסוכנים.

השק (בלה) בו נמצאו הסמים
השק (בלה) בו נמצאו הסמים | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב נחשון נגלר: "מדובר בהברחת סמים בקנה מידה תקדימי של סמים קשים שנתפסו בהברחה מגבולה הדרומי של מדינת ישראל. אין ספק כי פעילות זו, מובילה לפגיעה כלכלית קשה וייבוש נגע הסמים המהווה מחולל פשיעה של גורמים עבריינים ברחבי הארץ ובאזור הנגב בפרט".