הסתיימו חקירות זאב רז ועו"ד חדוק בחשד להסתה

הסתיימו חקירותיהם של מי שחולל סערה לאחר שהתבטא בכנס לשכת עורכי הדין ואמר כי "אם אצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי לשם (שימוש בנשק) - זה מה שאני אעשה, לא אחיה בדיקטטורה". במקביל, הסתיימה חקירתו של אל"מ במיל' זאב רז שחשוד בהסתה לאלימות ואיומים

זמן צפייה: 04:30

עו"ד דוד חודק נחקר היום (ראשון) במשרדי להב 433 בחשד לעבירה של הסתה לאלימות. בשבוע שעבר חודק חולל סערה לאחר שהתבטא בכנס לשכת עורכי הדין באילת ואמר כי "אם אצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי לשם (להשתמש בנשק) - זה מה שאני אעשה, לא אחיה בדיקטטורה". הבוקר התנצל עורך הדין על דבריו והבהיר: "דבריי פורשו לא נכון. אני מתנגד לאלימות. מעולם לא פעלתי באלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים".

במקביל, הסתיימה חקירתו של אל"מ במיל' זאב רז שנחקר בחשד להסתה לאלימות ואיומים. זאת, לאחר שאתמול העלה פוסט לפייסבוק בו קרא ל"דין רודף" על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עורך הדין דניאל חקלאי, סנגורו של זאב רז הביע את מורת רוחו על התנהלות החקירה והתנהלותה של המשטרה: "מצער מאד שמשטרת ישראל מיהרה להוציא הודעה לתקשורת בדבר סיום החקירה של זאב רז בטרם עדכנה אותי שאכן נגמרה החקירה ואף בטרם עדכנה את אשתו של זאב".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0502232035' autoplay='0' credit='' desc='ברוך קרא על ההסתה ברשתות' poster='' kid='1_5d2vnnke' duration='']

לפי גורמים משפטיים, יש אפשרות סבירה שיוגש כתב אישום על הסתה נגד זאב רז. לרוב בפרקליטות נוטים להכיל התבטאויות והקריטריון הוא בדרך כלל קונקרטיות וקריאה לאלימות. במקרה זה, הפוסט של רז מאוד ספציפי וקונקרטי. להגנתו הוא טוען שהעתיק את הפוסט וכן שהוא מחק אותו - אך רק לאחר הפרסומים בעניינו וזאת מעל 24 שעות לאחר שפורסם. הכל בהתאם לחקירתו.

"אדגיש שהקצין שמופקד על החקירה נהג ברגישות ובאנושיות, אך התנהלותה הכללית של משטרת ישראל בפרשה זו מטרידה מאוד", אמר חקלאי, והוסיף: "משטרת ישראל מחויבת לשמור על כבוד האדם ולא לראות בו כלי לצורך ניסוח הודעות לריצוי דעת קהל כזו או אחרת".

נתניהו והפוסט של זאב רז
נתניהו והפוסט של זאב רז | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, רה"מ נתניהו התייחס הלילה לפוסט שכתב זאב רז: "ראש ממשלה שנוטל סמכויות דיקטטוריות הוא בן מוות" וכי "דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם שמנהיג אותה באופן לא דמוקרטי - חובה להרוג אותו", וטען כי "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה", וכי "מידי יום נחצים גבולות".

Whatsapp Image 2023 02 05 At 1
עו''ד דניאל חקלאי | צילום: פלאש 90

לדבריו של נתניהו, "נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח - זה סכנה אמתית לדמוקרטיה".

Whatsapp Image 2023 02 05 At 1
אל''מ במיל' זאב רז שחשוד בהסתה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כמו כן, נתניהו קרא לגורמי אכיפת החוק לפעול בנושא: "אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני. אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים כוונות לעשות את מה שנידרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחרים. אסור לשתוק סביב העניין הזה".