לאחר פניות לנשיאה חיות: ביהמ"ש נענה לבקשת זגורי להחליף עו"ד

בית המשפט בב"ש נענה לבקשתו של עו"ד שרמן, שגם זכה לגיבוי מ-150 סנגורים שקראו לשחררו מתיק ניבי זגורי במכתב שנשלח לנשיאת המשפט העליון. כבר חודשים ארוכים ששרמן טוען שזגורי מאיים על חייו וחיי משפחתו, בעוד שזגורי מאשים את שרמן בטיפול לקוי בתיק שלו. על אף הסכסוך הממושך, ולמרות שנמצאו לנאשם סנגורים חדשים, שרמן נדרש להמשיך להופיע בדיונים

עו"ד משה שרמן וניבי זגורי
עו"ד משה שרמן וניבי זגורי | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בית משפט מחוזי באר שבע החליט היום (שני) להיענות לבקשת עו"ד משה שרמן והלקוח שלו ניבי זגורי ולקבל את עורכי הדין אביגדור פלדמן ואליז קסנטיני כמייצגיו. בית המשפט נתן להם ארכה של חצי שנה, עד אחרי הפגרה, ללמוד את התיק ואז להיכנס לייצוג. עד אז יתקיימו רק 3 דיונים טכניים.

קודם לכן, 150 סנגורים פנו לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות במכתב המפציר בה להתערב בסוגיית ייצוגו של העבריין ניבי זגורי, ולשחרר את עו"ד משה שרמן מייצוגו. "סנגורים העוסקים בהגנת חשודים ונאשמים ניצבים חוששים ומזועזעים מהמצב אליו נקלע חברנו למקצוע, עו"ד משה שרמן", כתבו הסנגורים במכתבם.

נזכיר כי כבר חודשים שהסכסוך בין הסנגור הפלילי עו"ד משה שרמן לעבריין ניבי זגורי תופס כותרות, וזאת על רקע רצונו של זגורי להחליף את הייצוג של שרמן ורצונו של שרמן לצאת מהתיק. שרמן ספג בשנה האחרונה אינספור איומים קשים, ולעבר ביתו נזרקו שני רימונים.

זגורי, הנאשם בשלושה מקרי רצח, טוען שאין לו קשר לאיומים. יחד עם זאת, גם הוא מבקש להיפרד משרמן שמפני שלדעתו העו"ד לא עושה את עבודתו כמו שצריך, ושאין לו אמון בו. בשבוע שעבר, קילל עו"ד שרמן את זגורי, שבתגובה שבר את הזכוכית המשוריינת בתא בו ישב. בעקבות תקרית זו, הודיע שרמן לבית המשפט כי אינו מתכוון להגיע יותר לדיונים.

Nmgldv
עו''ד אביגדור פלדמן ועו''ד אליז קסנטיני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט המחוזי בבאר שבע לא מאפשר את יציאתו של שרמן מהתיק בשל חשש לעיכוב המשפט של העבריין המכונה "ראש ארגון הפשע של הדרום". מדובר באחד המשפטים הדומינטטיים ביותר בעולם הפשע הישראלי כרגע, שנמשך על גבי חמש וחצי שנים.  עורכי הדין אביגדור פלדמן ואליז קסנטיני מונו כמחליפיו של שרמן והם אמורים להחליפו בתום פגרת בית המשפט - כלומר, בעוד מספר חודשים. עד הפגרה, דורשים השופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כי שרמן ימשיך להופיע לדיונים.

״ברור לנו כי לא מדובר ב'תרגיל' שנועד לדחות את המשפט, וכי עו"ד משה שרמן מצוי במצוקה אמיתית", מוסרים 150 הסנגורים במכתב לחיות. "אנחנו חשים שהמערכת מתעלמת מכך שמדובר בסכנה מוחשית העלולה לפגוע בחייו או בחיי בני משפחתו״.

אסתר חיות
אסתר חיות | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

הם הוסיפו כי הם "מבקשים לוודא שאנחנו חיים במערכת משפט ש'רואה' אותנו, ושחיינו אינם כקליפת השום בעיניה". כמו כן, במכתב צוין כי מבין החותמים היו מי שהציעו כי כלל הסנגורים יפסיקו להופיע בבתי המשפט עד שהנושא ייפתר, אך הסנגורים "מקווים ומאמינים שלא יהיה צורך בזה, ושכבודה תוכל להביא לפיתרון הנושא בהסכמה".