שנה אחרי שזוכה: זדורוב תובע מהמדינה עשרות מיליונים

פרסום ראשון: אחרי שהורשע ברצח תאיר ראדה, ישב בכלא 16 שנים וזוכה במשפט החוזר - זדורוב מתכוון לתבוע פיצויים בסך 45 מיליון ש"ח. המדינה תקיים עמו הליך גישור, שיתבצע על ידי השופט בדימוס אמנון סטרשנוב

זמן צפייה: 01:19

שנה אחרי שזוכה מאשמת רצח תאיר ראדה: רומן זדורוב מתכוון לתבוע את המדינה על סך 45 מיליון שקלים. כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה במהדרורה המרכזית. כתב התביעה שהכין זדורוב יוגש באמצעות עו"ד ירום הלוי, שייצג אותו במשפט, ועו"ד גלית קרנר. המדינה תנסה להגיע להסדר מול זדורוב, וביקשה לקיים גישור בפני השופט בדימוס אמנון סטרשנוב.

נזכיר כי בית המשפט המחוזי של נצרת זיכה את זדורוב ברוב של שני שופטים נגד אחד במשפט החוזר לפני שנה. זאת, אחרי שהורשע ברצח תאיר ראדה וישב בכלא 16 שנים. ראש הרכב השופטים אשר קולה אמר אז: "הנסיבות החדשות שהיוו את ליבת ההחלטה למשפט החוזר, הן שהיטו את הכף באופן משמעותי לבחינה של הראיות, והצטברותן המסקנה היא שהמואשם זכאי". השופטת תמר נסים-שי, שהייתה בדעת מיעוט, החליטה על הרשעה: "גם אם יש חלל ראייתי במקרה ניתן להרשיע את הנאשם. גרסתו של אדיר חבני היא עלילה בזויה".

לאחר הזיכוי, סירב זדורוב לעסוק בפיצוי מהמדינה: "קודם כל, אני רוצה לחזור הביתה, לילדים", אמר. "יש לי יותר מדי רגשות. קשה לי לדבר, אני מוצף. עכשיו אני לוקח את הילדים לטייל. אני לא תופס". אילנה ראדה הגיבה על הזיכוי בדמעות: "פרקליטות מדינת ישראל רצחה את הבת שלי. המלחמה רק התחילה, לא סיימתי אותה. הפרקליטות ראתה את כל השקרים, הטיוח וההעלמות. זה משפט האמת, מה שנעשה פה בפעם הראשונה בהיסטוריה. משפט אמת וצדק נעשה פה בשנה הזאת. בשלב הבא נתחיל לחפש את הרוצחים, ואנחנו יודעים לאן ללכת".

אילנה ראדה לאחר הכרעת הדין
אילנה ראדה לאחר הכרעת הדין

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט שלא להגיש ערעור על הכרעת הדין. מהפרקליטות נמסר אז כי "ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין, ולאחר שורת דיונים שקיים פרקליט המדינה עם המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ואנשיה, צוות התביעה שניהל את התיק, ופרקליטים בכירים נוספים".