אלמנתו של הנרצח בחולון: "עד הסוף לא האמנתי שזה קורה"

בריאיון למהדורה המרכזית שחזרה לנה וולקוב את הרגעים שהובילו לתקרית האלימה שגבתה את חייו של בעלה יורי, ואת ההלם שהגיע אחריהם. בתה, דריה, אמרה כי היא מקווה שהחשוד עדי מזרחי ייכנס לכלא לשארית חייו. "הרשות המשפטית כרגע לא תקינה, היא משחררת עבריינים"

זמן צפייה: 05:12

לנה וולקוב, אלמנתו של יורי וולקוב שנרצח במעבר חצייה בחולון לפני ארבעה ימים, ובתו של יורי דריה אמרו הערב (ראשון) במהדורה המרכזית כי הן מקוות שעדי מזרחי, החשוד ברצח, ייכנס לכלא לכל שארית חייו: "לא מגיע לו להסתובב ברחובות שלנו ולסכן חיים של אחרים".

לנה, אלמנתו של יורי, שיחזרה את הרגעים שהובילו לאלימות, שגבתה את חייו של בעלה, ואת הרגעים שאחרי, בהם לא האמינה למה שקורה להם. "עברנו מחולון לבת ים דרך יוספטל, היה לנו רמזור ירוק והוא (הנאשם, מזרחי) יצא ברמזור אדום, ואמרתי לו 'זה אסור, מה אתה עושה?'. אחר כך הלכנו, ואני לא מבינה למה לקחתי טלפון, בחיים לא צילמתי, אבל לקחתי טלפון וצילמתי. למרות שלא רואים כלום".

הלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון
הלוויתו של יורי וולקוב שנרצח בחולון

יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון
יורי וולקוב בן ה-52 שנרצח בחולון

לנה המשיכה וסיפרה: "אמרתי ליורי שאני הולכת לילדים ושהוא צריך ללכת הביתה כי הוא חייב לישון. יורי הלך והבחור בא אליי ואמר לי לתת לו את התמונה שצילמתי. אז אמרתי לו בסדר, לך. כבר התחלתי לעבור את הכביש והוא בא עוד פעם, אז בעלי ראה שהוא בא אליי. המשכתי להגיד לו "לך לך, לא יהיה תמונה". ובתוך דקה הוא דקר אותו".

ברגעים אלו, לנה מספרת, היא לא ראתה את הסכין עדיין. "אמרתי 'יורי מה קרה' ופתאום ראיתי בידיים שלו שהוא אוחז ידית, לא ראיתי את הסכין. אז אמרתי 'יורי מה קרה הוא נתן לך מכה עם הסכין?' הרמתי את החולצה שלו ולא ראיתי כלום, אמרתי ברוך השם. ואז הוא אמר לי לנה אני לא מרגיש טוב, חשבתי שזה בגלל הלחץ הוא קיבל אירוע או משהו. אמרתי לו שאני אזמין אמבולנס, אני יודעת שאסור לגעת בבן אדם במצבו. ביקשתי ממישהו שעבר ברחוב עזרה, הוא אמר לי להתקשר 101 והמשיך, התחלתי לצעוק ולקרוא. מישהו בא לעזור ותוך דקה בא אמבולנס. עד הסוף אני לא חשבתי, לא האמנתי".

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון
עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון | צילום: מתוך פייסבוק

האופנוע של החשוד ברצח בחולון
האופנוע של החשוד ברצח בחולון | צילום: דוברות המשטרה

לאחר שמזרחי הודה היום בחקירתו כי דקר את יורי, והביא למותו, אמרה דריה בתו כי ההודאה ברצח נותנת מעט נחמה ואמרה: "הדרך היחידה לשנות את המציאות היא לעמוד על שלנו, לגרום למדינה ולבן גביר להבין שהרשות המשפטית כרגע לא תקינה, היא משחררת עבריינים בכזאת קלות מהסורגים. אנשים כאלה לא אמורים להיות בסביבה שלנו, אני מקווה שזה יגיע לאן שזה צריך להגיע".

מוקדם יותר היום התקיימה הלוויתו של יורי וולקוב בהשתתפות מאות בני אדם. דריה ספדה לו ואמרה: "אבא, אבא יקר, אבא אהוב היית בלתי חלק נפרד מאיתנו אנחנו עדיין לא מאמינים שאתה נכנס לאדמה הקרה ולא תשוב לביתנו אנחנו לא מאמינים שאותו אדם נוראי עשה את החור בלב שלנו של כולנו, חור שלא יתמלא לעולם. לא מאמינים שלא תחזור לאמא ולמיטה שלך. ננציח את זכרך. יודעים שאתה שומר עלינו מלמעלה".