שלוש שנים לאחר הפרשה: הסייעות מ"גן הזוועות" ברמלה נכנסו למאסר

שלוש סייעות מ"הגן של טולי" החלו הבוקר בריצוי עונשי המאסר שהוטלו עליהן, לתקופות של בין 3.5 ל-5 שנים, כשהסייעת הרביעית תחל בריצוי עונשה בחודש יוני. אמו של אחד מילדי הגן הגיעה אל נווה תרצה ותיעדה את כניסתן: "היה לי חשוב לראות את שער המתכת נסגר מאחוריהן"

זמן צפייה: 00:21

שלוש סייעות מ"הגן של טולי" ברמלה נכנסו הבוקר (ראשון) בשערי כלא נווה תרצה, ויחלו לרצות את עונשי המאסר שהוטלו עליהן, לאחר שהורשעו לפני כחודשיים. רוחמה סעד תחל בריצוי 5 שנות מאסר בפועל, נירית שוויד תרצה 4.5 שנות מאסר וחני צאצאשווילי תחל 4 שנות מאסר. הסייעת הרביעית, אורלי שרגני, ערערה על הרשעתה ועונשה, ערעור שנדחה השבוע על ידי בית המשפט העליון, והיא תחת לרצות עונש של 3.5 שנות מאסר בחודש יוני.

רוית ארמא, אמא של אחד מילדי הגן, היתה הבוקר בנווה תרצה ותיעדה את כניסתן: "הבטחתי לפני כמעט שלוש שנים לבן שלי שאני אלווה אותן לכלא על מה שהן עשו לו. שלוש שנים של מציאות בלתי נתפסת, התמודדות שלנו כמשפחה עם מציאות שלא הכרנו והיום סוף סוף, שלוש מהן נמצאות איפה שהן צריכות להיות. היה לי חשוב לראות במו עיני את שער המתכת נסגר מאחוריהן ואפשר לומר שהמעגל שלנו מתחיל להיסגר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304301032' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_t2adkfab' duration='']

אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים, התייחסה גם היא: "ביולי 2020 התגלו סרטוני זוועות בגן שהיה מהמובילים והמומלצים ברמלה כשצוות שלם מתעלל מדי יום בילדים בגן והכל תחת עיניה של בעלת הגן ליטל ברסי. זוהי הפעם הראשונה שבה נתגלה היקף זוועות שבו צוות שלם שאין ביניהם שום קשר משפחתי, משלוש כיתות שונות, פוגע בילדים. הפרשה ברמלה הוכיחה כי לא מדובר במקרה נדיר של מתעללת בודדה סדיסטית, אלא שיש כאן תופעה של ממש "ארגון פשע" במסגרות הגיל הרך. מאותו יום אנחנו נלחמים בחקיקה ובכל דרך אפשרית שהמדינה תבין כי יש צורך ברפורמה לגיל הרך".

הפרשה נחשפה בחודש יולי 2020, אז הופצו סרטונים המתעדים את מעשיהן של הסייעות, ביניהם הטחות, בעיטות בראש, מכות והשלכת מגבונית על הילדים. בעלת הגן ליטל ברסי הודתה והורשעה בחודש יוני 2022 בתקיפה ואי דיווח, ובקרוב יתקיים דיון טיעונים לעונש.

סייעת מ''הגן של טולי'' ברמלה נכנסת למאסר
סייעת מ''הגן של טולי'' ברמלה נכנסת למאסר

נזכיר כי בית המשפט המחוזי מרכז גזר לפני כחודשיים את דינן של ארבע הסייעות מהגן ברמלה, שכונה גם "גן הזוועות", והטיל עליהן עונשים של בין 3.5 ל-5 שנות מאסר. חלקן היחסי של הנאשמות בביצוע העבירות אינו זהה וקיים ביניהן מדרג של חומרה.

העבירות אשר יוחסו לנאשמות הן התעללות בקטין, תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה ותקיפה סתם.המדינה עתרה להטיל על הנאשמות עונש של 7 שנות מאסר בפועל, ואילו ההגנה עתרה להטיל על הנאשמות עונש מאסר לריצוי בעבודות שירות.

לפי הודעת בית המשפט, נמצאה "חומרה רבה בכך שהפעוטות ספגו את נחת זרוען של כל הנאשמות, כך שלא היה להם מנוח ומזור אף לא מידי אחת מהן. כן קבע בית המשפט שקיימת חומרה רבה בכך שחלק ממעשי האלימות של הנאשמות בוצעו לשם האלימות ולא בניסיון לבצע פעולה של טיפול בפעוטות כגון האכלתם או הרדמתם".

עוד קבע בית המשפט כי "הנאשמות היו אמונות על הטיפול בתינוקות ובפעוטות רכים, על שלומם, רווחתם וביטחונם. הן פגעו בגופם, השפילו אותם והטילו עליהם מורא ופחד. בחלק ממעשיהן העמידו אותם בסיכון משמעותי לפגיעה חמורה בשלמות גופם ובהתפתחותם הפיזית והרגשית התקינה. מדובר בתינוקות ובפעוטות שהם באופן מובהק חסרי ישע, תלויים תלות מוחלטת במטפלים בהם, והם טרם למדו לבטא את עצמם באופן שיוכלו לתאר את הפגיעה בהם ולהגן על עצמם. הנאשמות מעלו באופן חמור באמון שניתן בהן על ידי הורי נפגעי העבירה, אשר הפקידו בידיהן את היקר להם מכל, מתוך ציפייה טבעית שהנאשמות יטפלו בהם במסירות ותשמורנה על שלומם וביטחונם".