בכפוף לשימוע: אביר קארה יואשם בזיוף, מרמה והפרת אמונים

הפרקליטות הודיעה לח"כ לשעבר ממפלגת ימינה כי נשקלת העמדתו לדין בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בפרשת "ההצבעה הכפולה" לפני כשנתיים

זמן צפייה: 00:26

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לח"כ לשעבר ממפלגת ימינה, אביר קארה, כי היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בפרשת "ההצבעה הכפולה" לפני כשנתיים. בהרב-מיארה הודיעה על הצעד לאחר שקיבלה את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן.

לפי החשד, "ביולי 2021, עת שימש אביר קארה כחבר כנסת וסגן שר במשרד ראש הממשלה, בעת ההצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי, הצביע אביר קארה ממסך ההצבעה שלו. מיד אחר כך רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן, ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה".

עוד נאמר בהודעת הפרקליטות, כי "כך יצר קארה רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על-ידי שני חברי כנסת שונים, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים. לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו שידווח ליו"ר הכנסת כי הצביע פעמיים, הוא אכן עשה כן". החקירה נוהלה על-ידי יאח"ה בלהב 433 במשטרת ישראל.

דבר חקירתו של קארה פורסם לראשונה בחדשות 13 באפריל בשנה שעברה, בגין פרשת "ההצבעה הכפולה" שבו חבר הכנסת לשעבר הצביע בשמה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן. מי ששמה לב לכך הייתה חברת הכנסת לשעבר מהליכוד, אורלי לוי-אבקסיס, שקראה לעצור את הדיון.

קארה הודה והתנצל בטענה שמדובר בטעות, ובהמשך זומן לבירור אצל יו"ר הכנסת לשעבר מיקי לוי. יומיים לאחר מכן אמר קארה בריאיון לחדשות 13: "לחצתי בטעות על המחשב של סילמן. דעתי הוסחה".