נהריה: בן 18 נורה למוות, שניים נוספים נפצעו בינוני

בן 18 נורה למוות בחניון משאיות בשדרות זלמן שז"ר שבעיר יחד עם צעיר כבן 20 וגבר כבן 35. מצבם של השנייים האחרונים בינוני ויציב. הרקע לאירוע פלילי

זמן צפייה: 00:48

וואסים כיאל, בן 18 מג'דידה מכר, נורה למוות הערב (רביעי) בחניון משאיות בשדרות זלמן שז"ר בנהריה. שני אנשים נוספים, בני 20 ו-35, נפצעו באורח בינוני. המשטרה פתחה בחקירה, והרקע פלילי. כעבור זמן קצר נמצא באזור היישוב כליל שבגליל המערבי רכב שרוף, שככל הנראה שימש את היורים.

ואסים כיאל, הנרצח בנהריה
ואסים כיאל, הנרצח בנהריה

לבית החולים הגיעו כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול מחשש להתפרעויות ותקיפת צוותים, ואכן, עם הגעת הפצועים לביה"ח התפתחו במקום מהומות. על פי המשטרה, "רבים החלו להתפרע וניסו להכנס לחדר ההלם תוך שהשוטרים והמאבטחים מנסים להדוף אותם". השוטרים עצרו לחקירה תושב עכו בן 49, ותושב ג'דיידה מכר בן 21 בחשד שתקפו שוטר ומאבטח, ובהתאם להתפתחות החקירה תחליט המשטרה האם לבקש מחר להאריך את מעצרם של החשודים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210052228' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_zbcqyt90' duration='']

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי "נקבע מותו של פצוע ירי בן 18. הפצוע הובא למרכז הרפואי מנהריה כשהוא במצב אנוש, כשהוא סובל מפגיעה רב-מערכתית, וכעבור פרק זמן קצר נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.
שני פצועים נוספים מוגדרים במצב בינוני ויציב, ומקבלים טיפול בחדר ההלם".

עוד נמסר מבית החולים בנהריה כי "בעקבות הגעתו של פצוע ירי למרכז הרפואי לגליל וקבלת הודעה על מותו, התגודדו עשרות בני משפחה בכניסה לחדר המיון והוזעק כוח משטרתי. במהלך האירוע, בעקבות ניסיון לתקוף מאבטחים ושוטרים, נאלץ הצוות להשתמש בגז פלפל כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את הסדר על כנו". מנהל המרכז הרפואי, פרופסור מסעד ברהום הגיב על האירוע: "אני רואה את אירוע האלימות בחומרה רבה ביותר".

חובש רפואת חירום במד"א ניר דיאי סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. פצוע אחד שכב מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בגופו ושני הפצועים הנוספים היו בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח. הפצוע שהיה מחוסר הכרה פונה לבי"ח בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי ו-2 הפצועים שהיו בהכרה פונו באמבולנס מד"א תוך כדי טיפול רפואי כשמצבם קשה וקל".

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם, ארגון יהודי-ערבי לשינוי חברתי, מתחילת השנה קיפחו את חייהם 83 ערבים-פלסטינים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. מבין כלל הקרבנות, 10 הן נשים, ו-48 היו מתחת גיל 30.