עסקאות ב-2 מיליון ש"ח: סוכן סמוי הפליל 36 חשודים בסחר בסמים

ימ"ר ת"א הפעילה בחודשים האחרונים סוכן סמוי שביצע עסקאות של סחר בסמים ביותר משני מיליון שקלים. הוא רכש, בין היתר, 2.5 ק"ג קוקאין, 1.5 ק"ג סם מסוג "דוקטור" ו-MDMA. 36 חשודים - בהם שלושה בני משפחת פשע מיפו - נעצרו

זמן צפייה: 01:31

הותר לפרסום: במהלך החודשים האחרונים הפעילה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב סוכן סמוי שהביא להפללת 36 חשודים בעשרות עסקאות של סחר בסמים שביצע עם עבריינים ברחבי הארץ. לפנות בוקר (רביעי) עברה החקירה לשלב הגלוי, לאחר הפללתם של סוחרי הסמים, כאשר עשרות החשודים נעצרו.

מהמשטרה נמסר: "במבצע רחב היקף ומתוזמן של בלשי הימ"ר, פשטו בלשים ממרחב איילון, ירקון ודן, יחד עם יס"מ ת"א, על בתיהם של עשרות החשודים ברחבי הארץ - בדגש על אזור ת"א. במהלך החיפושים נתפסו כלי רכב המיועדים לחילוט. החשודים החשודים שנעצרו יועברו לחקירה בימ"ר ת"א ובסיומה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בת"א".

"במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך של משטרת ישראל נגד מחוללי פשיעה בתחום הסחר בסמים מסוכנים, בחצי שנה האחרונה ניהלה ימ"ר ת"א חקירה סמויה, שבמהלכה הוחדר עבריין, סוכן חשאי, לתוך כנופיות פשע והצליח לרכוש את אמונם של גורמים עבריינים, ולאסוף ראיות לכאורה וממצאים נגד חשודים מכל רחבי הארץ, ביניהם שלושה יעדים ממשפחה מוכרת ביפו".

מפלג תשאול, ימ''ר מרכז
מפלג תשאול, ימ''ר מרכז | צילום: חדשות 13

"במהלך ההפעלה הסוכן שוגר ולווה על-ידימחלק הסוכנים של הימ"ר, תוך ביצוע עשרות עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת סמים מסוכנים מסוגים שונים, בסיוע מעטפת מבצעית ומודיעינית של משטרת ישראל. הפעלתו של הסוכן בוצעה בתא שטח מורכב, תוך שילוב יצירתיות ומגוון אמצעים, במטרה לצמצם את פעילותם של גורמים עבריינים, ולנתק את צינור החמצן הכלכלי המניע את מחוללי הפשיעה. במסגרת ההפעלה בוצעו עשרות מפגשים ועסקאות, במהלכן רכש הסוכן 2.5 ק"ג קוקאין, 1.5 ק"ג סם מסוג "דוקטור", 1.5 ק"ג MDMA ואלפי כדורים מסוג אקסטזי. שווי הסמים מוערך ביותר שני מיליון שקלים. בנוסף, רכש הסוכן במהלך ההפעלה גם אקדח מסוג גלוק".

מפלג תשאול, ימ''ר מרכז
מפלג תשאול, ימ''ר מרכז | צילום: חדשות 13

מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר: "אין ספק שהישגי משטרת ישראל במאבק בתחום הסמים המסוכנים היום יוצאי דופן וכוללים תפיסות רבות ומניעת הברחות. המטרה היא אחת: ביטחונו האישי של האזרח. ההפעלה הזו התמקדה בעבריינים בכירים ובגורמי פשיעה העוסקים שנים בסחר בסמים".

מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר, מסר: "הפעלה והחדרה של סוכן הינה מלאכת אמנות. היכולת לסמן יעדים, לאתרם, לרכוש את אמונם ולאסוף ראיות מפלילות מגיעה בעיקר מנחישות ומקצועיות. אני מתמלא גאווה לראות את ההשקעה והמסירות של השוטרים למען האזרחים. מודה לימ"ר ת"א על הפעלה יצירתית שהובילה לחיזוק הביטחון האישי של תושבי ת"א".