לראשונה מזה 15 שנים: ימונה שופט זמני לבית המשפט העליון

בצל המחלוקות בין שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון, השניים הסכימו למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשופט בעליון לתקופה של שישה חודשים

זמן צפייה: 00:16

שר המשפטים גדעון סער החליט, בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שאול שוחט לכהונה זמנית בבית המשפט העליון שתימשך שישה חודשים. זו הפעם הראשונה מזה 15 שנה ששופט ימונה באופן זמני לעליון.

השר סער מסר בהודעתו: "אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה. האחריות המוטלת עליי היא, בין היתר, לאפשר לבית המשפט העליון לתפקד ולצמצם את הפגיעה הנגרמת לאזרחים כתוצאה מהרכב חסר".

בשבוע שעבר הודיע סער הודיע כי החליט לדחות את ישיבת הוועדה לבחירת שופטים לעליון שהייתה אמורה להתקיים באותו היום. ההחלטה התקבלה על רקע חילוקי דעות בין שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון לבין נציגי לשכת עורכי הדין.

"למרות מאמצים רבים שנעשו במטרה לגבש הסכמה לבחירת שופטים בהתאם לדרישת החוק - הדבר לא צלח לפי שעה. לא אוכל לממש את אחריותי כשר על ידי תפיסה של 'בחירה בכל מחיר'. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות תוך זמן לא רב".