ירקו, גידפו - וברחו: 2 צעירים נחקרו בחשד לתקיפת איש דת נוצרי בירושלים

לאחר שהתקבל דיווח על המקרה, הצעירים נעצרו בחשד שתקפו את האב ניקודמוס באזור שער ציון שבעיר העתיקה. לאחר שנחקרו בתחנת המשטרה, השניים שוחררו למעצר בית, והחקירה בעניינים נמשכת

פעילות אכיפה נגד התנכלות לנוצרים בירושלים

שני צעירים נעצרו ונחקרו על ידי המשטרה אמש (שבת) בחשד שירקו לעבר איש דת נוצרי בירושלים, האב ניקודמוס. לאחר שנחקרו שוחררו השניים למעצר בית. החקירה בעניינם נמשכת.

דיווח על השניים התקבל לאחר שנצפו מסתובבים באזור שער ציון שבעיר העתיקה, שם תקפו את איש הדת שחלף לידם, ולאחר מכן נמלטו מהמקום. בשעות הערב, שוטרי מרחב דוד איתרו ועצרו את אחד מהחשודים, בן 17 מירושלים, בחשד שביצע את המעשה. החשוד הנוסף שהיה עמו, נעצר בביתו בשעות הלילה, והובא גם הוא לחקירה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס להתגברות האלימות נגד אנשי דת נוצריים בירושלים, ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו הוא כתב: "אני מגנה בכל תוקף את המעשים המכוערים והמבזים כלפי אנשי דת נוצרים בירושלים, מעשים אשר אין להם דבר משותף עם ערכי היהדות".

"בשנה האחרונה בית הנשיא פועל בשורת תחומים כדי למגר את התופעה הפסולה והמגונה הזו", הוסיף הרצוג, "בטוחני שמערכת אכיפת החוק תפעל בנחישות למטרה זו. אסור שהדת והאמונה - שיכולות וצריכות להיות בסיס לשותפות ולחיבורים עמוקים - יהפכו לנימוק לשנאת האחר ולתקיפתו. מדינת ישראל תמשיך להיות מחויבת לכבוד בני כל הדתות, ולהענקת חופש דת ופולחן לכל הבאים בשעריה".