חשד: ניסה לרצוח את אשתו בזריקת רעל - בשיטתו של "מזריק הנפט"

אלי פרג, תושב ירושלים החשוד כי הזריק חומר רעיל לגופה של אשתו א' שהותירה אותה עם נכות קבועה, ממשיך להכחיש כל קשר למקרה, אך ראיות חדשות בידי המשטרה מעידות אחרת - פרג חיפש במחשבו מידע על שיטות הרעלה, ביניהן של משה לוי, הידוע בכינויו "מזריק הנפט", שהזריק לגופם של קורבנותיו חומרים רעילים. "אפילו מלאך המוות לא יכל לחשוב על נקמה כזאת זדונית ואכזרית"

זמן צפייה: 05:35

אלי פרג מירושלים, החשוד כי ניסה לרצוח את אשתו, א', באמצעות זריקת רעל בחודש שעבר שהותירה אותה עם נכות קבועה, הכחיש כל קשר למיוחס לו בחקירת המשטרה, אך הערב (ראשון) פורסמו במהדורה המרכזית עדויות נוספות הקושרות את פרג לביצוע המעשה, והמשטרה צפוייה לבקש מחר להאריך שוב את מעצרו.

במשטרה מצאו בהיסטוריית החיפושים במחשבו של פרג בדיקות לגבי שיטות הרעלה, ובתוך כך גם מידע על פרשיות מהעבר שהסעירו את המדינה, כמו פרשת "מזריק הנפט" לפני כ-40 שנה, בה משה לוי הרדים את קורבנותיו באמצעות חומרים שונים ואז הזריק לגופם רעלנים כמו נפט וכלורופורם - שיטה הזהה לשיטה בה פרג חשוד בהרעלת אשתו, מה שהגביר את חשדות המשטרה נגדו.

על-פי החשד, פרג הזריק אקונומיקה לגבה של אשתו, באזור עמוד השדרה. "לפני שלושה שבועות קמתי ליום שבת שגרתי", שחזרה א'. "שתיתי כוס תה שבעלי הכין לי, ובאמת הרגשתי עייפה והלכתי לישון. אני מכאן לא זוכרת כלום. הילדים שלי מעידים שהתעוררתי לקול צרחות ופרפורים בתוך המיטה".

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
גבר באזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

לאחר האירוע, א' הלכה לאורתופד שבדק את גבה, ומצא במקום שטפי דם שהצביעו על טראומה לאזור - מה שהגביר את החשד שלה כי בעלה הזריק חומר מסוכן לגופה כשהיא ישנה. היא וילדיה פנו למשטרה, שפתחה בחקירת המקרה.

ניידת משטרה. ארכיון
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: פלאש 90

בהקלטות שפורסמו הערב בחדשות 13, נשמע פרג כשהוא מנסה, לטענת אשתו, לטשטש את מעשיו ולהתנהג כאילו הוא מודאג ממצבה הרפואי. "אני לא רוצה שיתנו לך משהו ויעשו לך נזק, חס ושלום. אני לא רוצה שייגעו לך בגב בלי להתייעץ עם רופא, לראות שאין סיכונים בדבר הזה", נשמע פרג אומר לאשתו. לדבריה של א', "הוא פחד שיבדקו לי את הגב, יבינו מה הוא עשה ושהוא ייעצר".

א' סיפרה כי הקנאה של בעלה כלפיה החלה להתעורר כשהיא החלה לעבוד מחוץ לבית, לאחר שהוא לא יכול היה לשאת את המחשבה שהיא עובדת בחברת גברים אחרים. "בחיים לא חשבתי שאני לא אוכל ללכת לישון עם מי שנקרא בעלי, שהוא יהיה האויב הכי גדול שלי. זה פשוט לישון עם האויב. להחדיר אקונומיקה לתוך עמוד שדרה של בן אדם בלי להניד עפעף, בלי שהידיים ירעדו, בלי שהוא יתחרט שנייה לפני שזה קורה? ולהמשיך להכחיש עד עכשיו?", אמרה בריאיון.