צפה בתלמידיו ונגע בעצמו: כתב אישום נגד ראש ישיבה מחולון

מעשיו של הרב יוסף מוגרבי בן ה-52 נחשפו לפני כשנתיים בחדשות 13, כאשר תועד כשהוא נותן הוראות פעולה לתלמידיו שנמצאים בחדר הסמוך כשהוא צופה בהם ונוגע בעצמו, בטענה כי מדובר בטקס דתי. לביהמ"ש הוגשה גם בקשה להארכת מעצרו

זמן צפייה: 09:41

כתב אישום הוגש נגד יוסף מוגרבי, בן 52 מחולון, המואשם כי בזמן שכיהן כראש ישיבה בעיר ביצע מעשים מגונים בתלמידיו ובבחורים נוספים בטענה שמדובר בטקס דתי. בתיעוד ממצלמות האבטחה בתוך הישיבה ששודר בשנת 2020 בחדשות 13, ניתן היה לראות את מוגרבי עומד בחדרו ונותן הוראות פעולה לתלמידיו שנמצאים בחדר הסמוך כשהוא צופה בהם ונוגע בעצמו

מכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד מיטל מור מפרקליטות מחוז ת"א, עולה כי בין השנים 2019-2010 עמד מוגרבי בראש הישיבה, ובמהלך תקופה זו, בהזדמנויות שונות ובמקומות שונים, ביצע מעשים מגונים בתלמידי הישיבה ובבחורים נוספים מהקהילה שבראשותו, חלקם קטינים, תוך קבלת הסכמה במרמה לגבי מהות המעשה.

הרב יוסף מוגרבי, תועד מטריד את תלמידיו
הרב יוסף מוגרבי, תועד מטריד את תלמידיו | צילום: חדשות 13

בין היתר מפרט כתב האישום כיצד הנחה מוגרבי את תלמידיו לבצע פעולות שונות בטענה כי מדובר בטקס דתי, ובעת שהתלמידים מילאו אחר הוראותיו הוא צפה בהם ונגע בעצמו. מוגרבי הציג בפני תלמידיו כי מטרתן של הפעולות הן דתית-רוחנית, כשלמעשה נועדו לשם סיפוקו המיני.

לצד כתב האישום, המייחס לנאשם עבירות של מעשים מגונים בהסכמה שהושגה במרמה, הגישה עו"ד מור בקשה להארכת מעצרו, בה טענה: "מעשיו של המשיב, טיבם, מִשְכַם והיקפם הרב מצביעים על מסוכנותו של המשיב כלפי תלמידי הישיבה, בפרט נוכח סמכותו ומעמדו הרם של המשיב בישיבה ובקהילה".