עקב הפרת תנאי שחרורו: יונתן היילו עלול לחזור לכלא

הרשות לשיקום האסיר והפרקליטות טענו כי האסיר המשוחרר, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, נקט ב"התנהגות אלימה, בוטה ואף עוברת חוק". סנגורו: "מצופה מהמדינה לעשות כל שניתן להילחם על שיקומו"

זמן צפייה: 00:40

הרשות לשיקום האסיר הגישה אתמול (שלישי) חוות דעת שבה היא ממליצה להחזיר לכלא את יונתן היילו, שהורשע בהריגת האדם שאנס אותו, בעקבות הפרות של תנאי השחרור שלו. היום, צפוי להתקיים דיון בוועדת שחרורים להפקעת רישיון האסיר שלו. סנגורו שלו היילו: "מצופה מהמדינה לעשות כל שניתן כדי להילחם על שיקומו".

כמו כן, גם הפרקליטות המליצה לחייב את היילו, ששוחרר מוקדם מתאריך השחרור המקורי שלו, לשאת את יתרת תקופת מאסרו. זאת, בטענה כי האסיר "הפר ברגל גסה פעם אחר פעם את תנאי שחרורו". מהמלצת הפרקליטות עלה שהיילו הפר את מעצר הבית הלילי, את הגבלותיו בנושאי צריכת אלכוהול וסמים מסוכנים, וכן נקט ב"התנהגות אלימה, בוטה ואף עוברת חוק כלפי גורמי הטיפול במסגרות השונות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

חשד לרצח בצפון: גבר בן 47 נורה למוות בכפר קרע

רצח האם לשישה בגליל המערבי: מעצר הבעל הוארך בתשעה ימים

חשד לרצח בצפון: גופת אישה נמצאה בביתה; בעלה נעצר

יונתן היילו בבית המשפט
יונתן היילו בבית המשפט | צילום: חדשות עשר

עו"ד אלון אייזנברג, סנגורו שלו היילו, התייחס כאמור להחלטה ואמר כי "דרך הייסורים שהעביר המנוח את יונתן היילו הביאה אותו לקצה גבול הסבל האנושי, תייר בגיהנום, ועל כן מצופה מהמדינה לעשות כל שניתן כדי להילחם על שיקומו".

כזכור, בחודש יולי אשתקד היילו השתחרר מהכלא לאחר שוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בכלא רימונים, שדנה בבקשתו לשחרור מוקדם, קבעה מוקדם כי הוא ישוחרר. הוועדה אישרה את הבקשה לאחר שהפרקליטות הסירה את התנגדותה אליה, בעקבות חוות דעת של גורמי הטיפול.

בהחלטה נכתב כי מאז שנדחתה בקשתו של היילו לשחרור מוקדם בדיון הקודם בחודש ינואר, "האסיר שינס מותניים ואכן נרתם להליך מעמיק שתוצאתו נבחנה על ידי גורמי הטיפול ועל ידי הרשות לשיקום האסיר". עוד צוין כי "האסיר ממשיך להתנהל בתקופת המאסר באופן חיובי, הוא יוצא לחופשות ללא חריג וללא עבירות משמעת, וסיים קבוצה טיפולית של אלימות כללית והביע במהלכה רצון כן ומוטיבציה לשינוי".