בג"ץ נענה לבקשת לוין: נדחה הדיון על הוועדה לבחירות שופטים

בהרב-מיארה הגישה את תשובתה בנוגע לעתירות שהוגשו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים ובחירת נציגת הממשלה לוועדה. היא הדגישה כי על שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה בהקדם. "בהתאם ללשון החוק". לבקשת לוין, בג"ץ דחה את הדיון ל-19 בספטמבר

זמן צפייה: 01:27

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הגישה את תשובתה לבג"ץ בנוגע לעתירות שהוגשו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים ובחירת נציגת הממשלה לוועדה. היא הדגישה כי על שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה בהקדם. "בהתאם ללשון החוק, נוכח הצורך האובייקטיבי במינוי שופטים, קמה חובה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים", כתבה. "זאת, בפרט נוכח העובדה שלא הוצגה מסגרת זמנים כלשהי לכינוס הוועדה". בתוך כך, הערב הודיע בג"ץ כי הוא מקבל את בקשת שר המשפטים לוין לדחות את הדיון בעתירות, שאמור היה להתקיים ביום חמישי הקרוב - ל-19 בספטמבר.

בהרב-מיארה הוסיפה כי "על פי נתונים שהעבירה הנהלת בתי המשפט קיים צורך במינוי תקני שופטים רבים שהתפנו, ועד לסוף השנה צפוי חסר של 53 תקנים, כולל תקנים שהתווספו. העומס המוטל על שופטי ישראל הוא כבד וחריג בהשוואה בינלאומית, בפרמטרים שונים".

נשיאת העליון אסתר חיות
נשיאת העליון אסתר חיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי היועמ"שית הודיעה שלא תבקש דחייה בעתירה נגד כינוס הוועדה לבחירת שופטים - על אף דרישתו של שר המשפטים יריב לוין.

אתמול אישרה בהרב-מיארה ללוין ייצוג פרטי בעתירה לאחר שדרש ממנה זאת "בשל עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות לעמדת הממשלה". לוין הגיב למכתבה של היועמ"שית מהשבוע שעבר, שבו כתבה לו: "דבריך אינם תואמים את העובדות. חובתנו היא להתריע ממהלכים מנוגדים לחוק". לוין תקף את בהרב-מיארה: "בשל עמדותייך הקיצוניות והלעומתיות כדבר שבשגרה לעמדת הממשלה, ובמענה לשאלה שהפנית אליי לעניין אופן ייצוגי בעתירות שבנדון, אני נאלץ להודיעך כי גם הפעם הזו אדרש לייצוג עצמאי".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על תשובת היועצת המשפטית לממשלה בעניין עתירתו על כינוס הועדה למינוי שופטים: "היועצת המשפטית לממשלה מציבה היום תמרור אדום גדול ואומרת כי יש לכנס את הועדה למינוי שופטים כבר עתה, ומצביעה על כך שפרק הזמן הממושך שחלף מאז כינוס הוועדה בפעם האחרונה הוא פרק זמן חריג. הוא חריג עוד יותר תחת המתקפה הבלתי נגמרת של חברי הקואליציה על מערכת המשפט והנזק העצום שמצטבר ופוגע באזרחי ישראל. הסיבה היחידה ששר המשפטים חורג מסמכותו ולא מכנס את הוועדה היא פוליטית והרסנית".