יועמ"ש הכנסת: יש לדחות העתירה על ניגוד עניינים בנוגע לחסינות

איל ינון פנה לבג"ץ, התייחס לעתירת הליכוד וכתב שחוות הדעת שהגיש לא קשורה לענייני רה"מ, אלא עוסקת בפרוצדורה שתתקיים בוועדת הכנסת. "מטרת הטענות – להרתיע אותי מלמלא את תפקידי ללא חשש"

איל ינון, יועמ"ש הכנסת
איל ינון, יועמ"ש הכנסת | צילום: חדשות 13

היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, פנה היום (רביעי) לבג"ץ בבקשה לדחות את העתירה נגדו שהוגשה על ידי חבר הכנסת מיקי זוהר ומפלגת הליכוד, לפיה הוא לא יכול להתעסק בענייני החסינות של ראש הממשלה נתניהו מטעמי ניגוד עניינים.

לטענת ינון, "טענת ניגוד העניינים משוללת כל יסוד, וזאת משום שחוות הדעת אינה עוסקת כלל בשיקול הדעת של היועמ"ש מנלדלביט וצוותו במסגרת ההחלטה להגיש כתב אישום נגד רה"מ, והן משום שאינה עוסקת בפרוצדורה של דיוני החסינות עצמם, שיתקיימו בוועדת הכנסת. חוות הדעת עוסקת בנושאים פנים-פרלמנטריים מובהקים, הקודמים לדיון בבקשת החסינות עצמה, ואשר לייועץ המשפטי לממשלה אין עמדה בהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקרב על החסינות: ראשי הימין ביקשו מאדלשטיין שלא יכנס המליאה

בכירים בליכוד לנתניהו: "אדלשטיין תקע לך סכין מורעלת בגב"

בתום דיון סוער: אושרה הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו

איל ינון, יועמ''ש הכנסת
איל ינון, יועמ''ש הכנסת | צילום: אתר הכנסת

נוסף לכך, היועץ המשפטי לכנסת ציין כי הטענה נגדו הועלתה רק לאחר הוצאת חוות דעת שמסקנתה "אינה לשביעות רצונם של העותרים, וזאת על אף שכל הפרטים הרלוונטיים לניגוד העניינים הנטען פורסמו בציבור פעמים רבות בהקשרים שונים בעבר ומוכרים היטב לעותרים. עובדה זו מעידה על כך שכל מטרתה של הטענה היא לפגוע בליגטימיות של מוסד היועץ המשפטי לכנסת ולהרתיעו באופן אישי מלמלא את תפקידו לפי מיטב שיפוטו וללא חשש, ולנסות בדרך זו להביא לביטולה של חוות הדעת".

אתמול, נתניהו וראשי מפלגות הימין פנו אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שלא יאפשר את כינוס מליאת הכנסת, בניגוד לעמדת היועמ"ש, שיאפשר למעשה את אישור הקמת הוועדה שתדון בחסינות נתניהו. זאת, משום שיש לאשרה במליאה. כעת, ההחלטה על כינוס המליאה נתונה בידיו של אדלשטיין, שיכול להחליט האם לעכב את הכינוס או להתירו מייד.

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

על פי הערכות, אדלשטיין לא ייכנע ללחצים מצד נתניהו - ויכנס את המליאה. כמו כן, אדלשטיין לא מתכנן לפעול לפי לוח הזמנים הצפוף שמנסה להכתיב לו כחול לבן, אך הוא צפוי כבר בשבוע הבא לאשר את כינוס המליאה. זאת, חרף הלחצים שמפעיל נתניהו ביממה האחרונה, דרך בכירים בליכוד, במטרה להשפיע על החלטתו של אדלשטיין - על אף שהיועצים המשפטיים כבר מסרו כי ההחלטה לא בסמכותו.

אתמול, בתום דיון סוער, אושרה הקמת ועדת הכנסת. הדיון שקדם לה היה סוער, כשחברי הליכוד שנכחו בוועדה הפריעו, ולבסוף יצאו מהדיון בהפגנתיות. ח"כ מיקי זוהר פנה לחברי הקואליציה וביקש מהם לא להשתתף בדיון: "הדיון ביזיון, הוא בניגוד לנהלי הכנסת, הוא לא מתבצע כדין, ולכן אני מבקש לא להשתתף בו עד שהטענות שלנו מושמעות". כמו כן, טען זוהר כי "משנים את כללי המשחק תוך כדי המשחק". יו"ר הוועדה, אבי ניסנקורן, נזף בו: "תפסיק עם הביזיון הזה", והוסיף כי "אני מצפה מחברי הכנסת שלא ינסו לעכב ולחבל בדיונים הענייניים בנושא החסינות".