הנהגת שדרסה למוות את רפאל אדנה הודתה והורשעה בהפקרה

בית המשפט לתעבורה הרשיע את קרול פסלר בהפקרה, לאחר שדרסה למוות את רפאל אדנה בן ה-4 במאי אשתקד. היא הודתה בדריסה, אך כפרה באישום הנוגע להפקרתו. עו"ד, רוני אלוני-סדובניק, המייצגת את משפחת אדנה, אמרה: "להודות באשמה ולכפור בסעיפי האישום? אין חיה כזאת בתחום הפלילים"

זמן צפייה: 02:13

בית המשפט לתעבורה מרכז הרשיע היום (שני) את קרול פסלר (80) מנתניה, על-פי הודאתה, בגין הפקרה לאחר שדרסה למוות את רפאל אדנה בן ה-4. הבוקר, לאחר שפסלר הודתה בכל עובדות כתב האישום, הרשיע אותה השופט פרי בעבירת הפקרה אחרי פגיעה. הודעה על הרשעתה של פסלר נמסרה למשפחתו של אדנה ז"ל.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד שגיא שגב מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) עולה כי בחודש מאי 2023 נהגה פסלר בשדרות בן גוריון בנתניה ופגעה באדנה ז"ל, אשר חצה את הכביש באותה עת, שלא במעבר חציה, יחד עם סבו. כתוצאה מהתאונה נפגע אדנה ז"ל באורח קשה ומותו נקבע לאחר מספר ימים בבית החולים.

עו"ד רוני אלוני-סדובניק, המייצגת את משפחת אדנה, אמרה: "בכל שנותיי כעורכת דין לא נתקלתי בהתנהלות מוזרה כל כך. איך הנאשמת יכולה להודות באשמה ולכפור בסעיפי האישום? אין חיה כזאת בתחום הפלילים", וטענה: "הסחבת בתיק נועדה לרקוד על שתי חתונות - גם לא להודות וגם להימנע ממצב שבו יתבררו העובדות האמיתיות, שהרי אם תתבררנה - המדינה תרעד".

זירת הדריסה בנתניה
זירת הדריסה בנתניה שבה נהרג רפאל אדנה

דוברת המחאה 'צדק לרפאל", רותם טוני, אמרה: "המפקירה והדורסת מודה באשמה אך כופרת בסעיפי האישום, זהו יצור כלאיים תקדימי ומסוכן לכל אזרח. מדובר פרובוקציה דוחה. אם יתנהל משפט, האמת תתגלה ולכן המשיכו עם הקרקס שלהם. זוהי בדיחה על חשבוננו, על הגב שלנו כקהילה ועל זיכרו של בננו, רפאל. החונטות השתמשו לאורך כל הדרך במשטרה ובפרקליטות, וכשחדל האינטרס להביא אותם אל היעד, הפנו גם להם גב ועשו יד אחת עם בית המשפט".

זיו, אביו של רפאל שנפגע בנתניה
זיו, אביו של רפאל שנהרג בתאונת הדרכים בנתניה | צילום: חדשות 13

בחודש נובמבר האחרון הוגש נגד פסלר כתב אישום, כחצי שנה לאחר התאונה. על-פי כתב האישום, פסלר נהגה ברכבה בנתניה, כשבאותה העת "חצה את הכביש, שלא במעבר חציה, תמיר צגאי ביחד עם שני נכדיו. השלושה עלו על אי-תנועה וברגע שהחלו לרדת מאי-התנועה פגעה הנאשמת ברפאל ז"ל ובידו של תמיר. הנאשמת המשיכה בנסיעה רצופה מבלי שעצרה לעמוד על תוצאות התאונה, ומבלי שהזעיקה את כוחות ההצלה".

מקרה הדריסה הצית מחאה נרחבת תחת הסיסמה "צדק לרפאל". בחודש אוגוסט, כ-300 בני אדם הפגינו בצומת קפלן שבתל אביב  במחאה נגד העיכוב בהגשת כתב אישום נגד פסלר. המחאה הגיעה לאחר חשיפת התוכנית "הצינור" כי בעלת הרכב הדורס היא היידי פסלר, רופאת שיניים בת 56 מנתניה ובתה של קרול בת ה-80.

ד"ר היידי פסלר
ד"ר היידי פסלר | צילום: מתוך פייסבוק

מיד לאחר התאונה התרבו סימני השאלה בתיק - מי נהג ברכב, ומדוע הן לא הגישו לילד הפצוע עזרה. "הילד שלי לא נולד רובינשטיין, והגזענות פה עולה דרגה", אמר בהפגנה זיו, אביו של רפאל, שהוסיף: "אנחנו כל הזמן מופתעים מהגזענות אבל אני מפסיק להיות מופתע. למה כשזה מגיע לבן העדה האתיופית אין מצלמות?".