מח"ש לא תערער על הזיכוי, הוריו של איאד אל-חלאק עתרו לבג"ץ

הוריו של איאד אל-חלאק עתרו לבג"ץ נגד החלטה של המחלקה לחקירות שוטרים שלא לערער על זיכוי השוטר שהרג את בנם, כפי שפורסם אתמול לראשונה בחדשות 13

אביו של איאד אל-חלאק
אביו של איאד אל-חלאק | צילום: רויטרס

הוריו של איאד אל-חלאק עתרו היום (שלישי) לבג"ץ נגד ההחלטה שלא לערער על זיכוי השוטר שהרג את בנם. בעתירה, שהוגשה באמצעות מרכז "עדאלה", ושאליה הצטרף מרכז "אלמיזאן", נטען כי "החלטת מח"ש והפרקליטות היא בלתי סבירה באופן קיצוני לנוכח הקביעות המשפטיות בהכרעת הדין שמכשירות חסינות גורפת לשוטרים על מעשי הוצאה להורג של פלסטינים". המועד האחרון להגשת ערעור חל מחר ועל כן נתבקש לקיים דיון דחוף.

איאד אל-חלאק והלוחם שירה בו
איאד אל-חלאק והלוחם שירה בו

לפני כחודשיים זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את לוחם משמר הגבול שירה למוות באיאד אל-חלאק, צעיר עם צרכים מיוחדים שזוהה בטעות כמחבל, לפני כשלוש שנים בעיר העתיקה בירושלים, לאחר שקיבל את הטענה שהלוחם, א', פעל מתוך הגנה עצמית. אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המחלקה לחקירות שוטרים לא תערער על ההחלטה.

מהצוות המשפטי של הוריו של אל-חלאק נמסר: "החלטת הפרקליטות ממשיכה לשמן את גלגלי המכונה המשפטית שמעניקה באופן שיטתי פטור גורף מעונש למעשי הרג של פלסטינים בידי שוטרים. הכרעת הדין, שמסתמכת כל כולה על 'תחושת סכנה' סובייקטיבית של הנאשם ועל טעות השוטרים בהבנת הסיטואציה, מזכה את השוטר היורה מאחריות פלילית משום שבית המשפט קבע שנהג בסבירות בנסיבות אלה".

אמו של איאד אל-חלאק
אמו של איאד אל-חלאק | צילום: רויטרס
אביו של איאד אל-חלאק
אביו של איאד אל-חלאק | צילום: רויטרס

המפכ"ל קובי שבתאי אמר אחרי הזיכוי: "מדובר באירוע שבו אדם קיפח את חייו ולכן מדובר באירוע מצער. יחד עם זאת, אמרתי מהרגע הראשון כי אנחנו המפקדים שלחנו את השוטר למשימה, ולנו האחריות לעמוד לצידו. אני סבור כי בית המשפט עשה צדק בהחלטתו. נמשיך ונעמוד לצידם של שוטרי משטרת ישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר על הזיכוי: "אני מברך על הזיכוי של לוחם משמר הגבול שהואשם בירי בעיר העתיקה בירושלים. הלוחמים הגיבורים שלנו שיוצאים להגן בגופם עלינו ועל מדינת ישראל כולה, יקבלו ממני וממשלת ישראל חיבוק וגיבוי מלא".