מנהל קמפיין של מתמודד לראשות ההסתדרות נעצר בחשד להונאה

יחידת הסייבר עצרה את יועץ התקשורת שניהל את הקמפיין של אחד מהמתמודדים לראשות ההסתדרות בבחירות האחרונות לפני 4 חודשים. לפי החשד, הוא עמד מאחורי מסרון שנשלח למאות אלפים כדי לפגוע בקמפיין של המתמודד הנוסף

בניין ההסתדרות הסתדרות
בניין ההסתדרות בתל אביב | צילום: דוברות ההסתדרות

יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה הבוקר (ראשון) יועץ תקשורת שניהל קמפיין לאחד המועמדים בבחירות האחרונות להסתדרות בחשד להונאה. לפי החשד, מסרון שנשלח ממטה הקמפיין של אחד המתמודדים לראשות ההסתדרות הגיע למאות אלפי פעילים ומצביעים פוטנציאליים כדי להונות ולכאורה לפגוע בקמפיין של המתמודד מולו.

לשון ההודעה שנשלחה ממספרי טלפונים שונים הייתה כזו: "משלם יקר, הוראת החיוב נקלטה בהצלחה, לא ביצעת התקשר: (userdata)". להודעה זו צורפו מספרי הטלפון של מוקד הקמפיין השייכים למתמודד המתחרה אליו כביכול ניתן לחזור בעקבות ההודעה.

המסרון שנשלח למאות אלפי פעילים ומצביעים בהסתדרות
המסרון שנשלח למאות אלפי פעילים ומצביעים בהסתדרות

בשל הודעה זו נכנסו שיחות רבות למטה הקמפיין של המתמודד המתחרה ולמעשה יצרו עומסי שיחות שלא איפשרו לאנשי המטה לנהל את הקמפיין. שיטת ההונאה הזו הביאה לכאורה להטרדה ולפגיעה בניהול הקמפיין במסגרת הבחירות, ואף להקריס את מערכת הטלפוניה.

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, נעצר מנהל הקמפיין לחקירה בחשד להטרדה באמצעות מתקן בזק (טלפון), הפרעה לבחירות סע' 197 לחוק העונשין ושליחת מידע כוזב באמצעות מחשב. במהלך החקירה נגבו עדויות ונחקרו מספר מעורבים.