"תמחקו כל הודעה אפשרית": זה הנאשם ברצח יואל להנגהל

ליעד אדרי, בן 21, נאשם ברצח הנער יואל להנגהל, בן 18, במסיבת יום הולדת בקריית שמונה. לפי החקירה, האירוע החל בעקבות שמועות "שבחור ממוצא זר תוקף נערים". לאחר מכן כתב אדרי לחבריו לקבוצה בווטסאפ: "תמחקו כל הודעה אפשרית - ותצאו". עורך דינו של אדרי טוען: "הוא קורבן, אין לי ספק שיהיה כאן זיכוי"

זמן צפייה: 00:25

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ליעד אדרי, חייל צה"ל בן 21, בגין רצח הנער יואל להנגהל, בן 18, במהלך מסיבת יום הולדת לאחר שהתפתחה קטטה בין נערים. לפי כתב האישום, האירוע החל בעקבות שמועות בעיר ש"בחור ממוצא זר רב ותוקף נערים". במסגרת החקירה נחשפו הודעות מפלילות ששלח החייל לחבריו לקבוצת הווטסאפ אחרי האירוע, שבהן כתב: "תמחקו כל הודעה אפשרית ותצאו".

לפי כתב האישום שהגישה עו״ד אליזבט קדמון, "בין המנוח לנאשם לא קיימת היכרות מוקדמת. ביום 6 באוקטובר 2022, שהה המנוח יחד עם חברתו ברחבה הסמוכה לבית ההסתדרות בקרית שמונה. למקום הגיעו מספר קטינים והטרידו את המנוח ואת וחברתו. בעקבות כך, התפתחה במקום קטטה בין המנוח לקטינים. כתוצאה מהקטטה נגרמו למנוח חבלות בפניו ושבר בשן. לזירה הגיעו שוטרים כדי לטפל באירוע התקיפה. הנאשם הגיע למקום עם עוד שנים התעניין בנעשה ועזב את המקום.

"לאחר שהמשטרה עזבה את המקום, הנאשם ואחר הגיעו לרחבת ההסתדרות ונפגשו עם חבורת נערים שהתכנסה במקום. הנאשם, האחר וחבורת הנערים החלו לצעוד לעבר רחבת ההסתדרות, כשהנאשם מצויד בסכין, אותה הסתיר מתחת לשרוול. הנאשם ניגש למנוח ולחבריו, נופף בידו השמאלית בצורה מתלהמת וצעק לעברם: 'אף אחד לא מרביץ לילד קטן'. בין הנאשם לבין המנוח החל עימות מילולי, הנאשם ניגש לעבר המנוח, דקר אותו דקירה אחת בבטנו ועזב את המקום.

"כעבור זמן קצר, שב הנאשם לרחבת ההסתדרות, שעט לעבר המנוח ובעט בו בחוזקה. בעקבות כך, התמוטט המנוח ונפל לרצפה. כתוצאה ממעשה הנאשם, נגרם למנוח פצע דקירה בבטן והוא הובהל לבית חולים "זיו" בצפת, שם בוצעו בו פעולות החיאה אך ללא הצלחה ונקבע מותו. באותו לילה הסתיר הנאשם בעזרת אחרים את הסכין, והעלים את המכנסיים והקפוצון אותם לבש. בנוסף, הורה הנאשם לאחר למסור גרסה שקרית בחקירה".

עוד נכתב: "לנאשם מיוחסת עבירות של רצח, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטים נגדו".

ההודעות ששלח החייל לחבריו בווטסאפ
ההודעות ששלח החייל לחבריו בווטסאפ

מהמשטרה נמסר טרם הגשת כתב האישום, כי "במהלך החקירה נחקרו 115 מעורבים - מרביתם בגילי 13-17 - שנכחו במסיבת יום הולדת בסמוך למקום הדקירה ושבמהלך קטטה שהתפתחה בינם לבין המנוח וחבריו, נרצח המנוח. בהתאם להמלצת שירות המבחן לנוער הפרקליטות שוקלת להגיש כתבי אישום נוספים בגין עבירות אלימות, שיבוש הליכי חקירה וסיוע לאחר מעשה.

"בחקירה עלה כי קטטה התפתחה בין המנוח וחבריו לבין הילדים שנכחו במסיבה בעקבות חשדם של הילדים כי המנוח פוגע בחברתו. הקטטה הופסקה עם הגעת השוטרים למקום. ומאוחר יותר לאחר שעזבו השוטרים את המקום, חזרו המנוח וחבריו לזירת הארוע, למקום הגיעו צעירים נוספים מצד הילדים שבילו במסיבת יום ההולדת בניהם הנאשם, עימות קולני התפתח בין הצדדים עד אשר חברו של המנוח דחף את הנאשם ואז החלו חילופי מהלומות, במהלכם בעט הנאשם במנוח ואז דקר אותו עם סכין בבטנו. לאחר מכן נמלט מהמקום תוך שהוא מבקש מאחד הילדים להסתיר את הסכין.

"נערה שהבחינה במנוח מתמוטט הזמינה אמבולנס אשר פינה אותו לבית החולים במצב אנוש, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. חקירת הרצח הוטלה על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה של משטרת מרחב כינרת במחוז צפון במטרה להשיג די ראיות לגיבוש כתב האישום באשמת רצח והפרקליטות שוקלת הגשת כתבי אישום נוספים במעורבות בתקיפה".

עורך דינו של אדרי טוען כי "אין לי ספק שיהיה בתיק זיכוי, אין שום ראייה ישירה נגד הלקוח שאני מייצג", והוסיף: "להפך, מדובר כאן בקטין, שאיני יכול לומר את שמו, שהודה בחקירה לפחות בהזדמנות אחת שהוא דקר את המנוח. סימנו כאן מטרה מהרגע הראשון נגד הלקוח שאני מייצג, מטרה ברורה ועיקרית להביא לפיענוח התיק הזה בשל הלחץ הציבורי והתקשורתי הגדול. הלקוח שלי הוא קורבן, הוא חף מפשע לגבי עבירת הדקירה ועבירת הרצח, ובוודאות יהיה פה זיכוי".

להנגהל, עולה חדש מקהילת בני המנשה בהודו שהתגורר בנוף הגליל ולמד בישיבה במעלות-תרשיחא, נדקר למוות בתחילת חודש אוקטובר, ושבעה נערים נעצרו בחשד למעורבות ברצח. הוא פונה לבית החולים זיו שבצפת, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1510222108' autoplay='0' credit='' desc='הוריו של להנגהל: "רוצה שהרוצחים יישארו בכלא"' poster='' kid='1_n7jf4x4y' duration='']

בסוף אוקטובר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שוטר נעצר על ידי מח"ש, בחשד ששיבש את חקירת הרצח. לפי החשד, הוא עשה פעולות הקשורות לחשוד המרכזי שנעצר בגין הרצח ואותו חשוד היה בעבר בן זוגה של קרובת משפחתו של השוטר. הוא נשלח למעצר בית אצל קרוב משפחה והורחק מכל תחנת משטרה.

מי שדיווח למח"ש הם חבריו למשטרה. מהפרטים עולה כי השוטר הגיע לאירוע הראשון שבו הותקף להנגהל וסבל מחתך בפניו. מי שתקף אותו הייתה קבוצת נערים שעימו בילתה גם אחת מבנותיו. הוא לא העביר דיווח כראוי וביקש משתי הקבוצות ללכת לדרכם.

יואל להנגהל
יואל להנגהל, שנדקר למוות בקריית שמונה

בתגרה השנייה, שבה נרצח להנגהל, החשוד הוא בן זוגה של קרובת משפחתו. ועל כך התמקדה חקירת מח"ש. החוקרים חושדים כי השוטר ביצע פעולות שקשורות עם החשוד המרכזי שכאמור אותו הוא מכיר היטב ולא דיווח על כך לחבריו.

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, המליץ למפכ"ל קובי שבתאי להדיח את מפקד תחנת קריית שמונה, סנ"צ ניר ששון, בעקבות טיפול עגום לטענתו בפרשת רצח הנער. לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13, מפקד המחוז ביצע בדיקת פתע לתחנה, וראה שהנהלים לא השתנו - מה שהוביל להחלטתו.